Fotolektion.

För snart 2 månader sen satte jag upp lappar på ÖPskolan att jag sökte fotografer och modeller till ett framtida sammarbete. Och det var faktiskt en hel del som nappade!
främst var där en tjej  som var super intresserad och ville att vi skulle ha ett möte så fort som möjligt,
Så vi sågs på Öpskolan och prata om framtida fotograferingar och om hur det fungerade osv.
Men vi hade ett litet problem... Hon hade aldrig använt en systemkamera innan! Hon hade adrig varit i en fotostudio och aldrig arbetat med en modell!
Ajaj... detta kunde ju gå hur som helst! Men jag hade förtroende i henne att hon skulle fixa det i med hon var så positiv och hon ville verkligen lära sig!
 Så jag gav henne en chans.
Vi sågs i fotostudion med Billy, så jag kunde sminka modellen och Billy förklarade hur hon skulle gå till väga med kameran och alla blixtarna. Sen gav vi henne andrum.
Hon vände sig ofta till oss när hon fick slut på idéer eller hon inte visste hur hon skulle få den effekt hon ville. Så hoppa vi in med lite inspiration och guidning. Och det blev ganska bra för att vara första gången!
Jag och Billy tittade på bilderna senaste som hon hade tagit och det var en del som vi undrade vad hon hade tänkt på?! Om hon nu ens tittade i kameran...?!
Men jag kunde göra små redigeringar och få et ganska bra resultat som jag kunde lämna in till skolan.

Så här blev 2 av de bästa bilderna:

        

Så klart tackar jag Frida för att hon alltid vill ställa upp som modell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0