Kanal Lokal!

Jag hade lite flyt och fick chansen att sminka programledarna + alla gästerna på den nya skånska kanalen:
Kanal Lokal!
Jag var så nervös att jag höll på att kissa i byxorna!
Men det skulle bli en enorm utmaning och jag skulle få så mycket bra från det, så det vara bara att tuta o köra!

Men när jag kom dit var det så klart underbara människor som tog väl hand om mig och supergulliga.
(Dock hjälpte inte detta så enormt mot min nervositet)
Efter jag äntligen hade fått rätt med de 2 programledarna, var det dax för den första gästen!
Hans hudtyp var som en riktigt ingrodd engelsman! Rödgårig, fräknar + den rödaste hudtyp jag skådat!
och det gjorde ju inte saken bättre att han hade en grov skäggstubb som inte gick att arbeta sig genom!
Skäggstubb är alla makeupartisters mardröm!
Men det vara bara att lösa det på bästa sätt... dock tyckte jag att det såg skumt ut när  han väl kom i det superstarka ljuset i studion....  Det dumma är att jag  egentligen står och gissar hur mörk basen måste vara för att  personerna inte ska se likbleka ut i TV!
Men det är väl en känsla som kommer senare...

Men studiovärdinnan verkade nöjd och glad!
Det var det som räknades!
Och jag komer få många fler chanser att gå dit, och förhoppningsvis klarar jag det bättre (mentalt)
 nästa gång!


PS. Programmet jag sminkade inför kommer sändas den 6 november kl.18.00 på Kanal Lokal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0