Cleopatra och en Alv!

Det var filmtema på skolan igår kväll. Det var fäg och glitter till tusen!
Allt från Star Trek till "Fucking Åmål" och Cleopatra!

Detta är något jag tycker är riktigt roligt, för det kräver lite arbete och pilleri. Att måla med färg som inte går bort, kräver lite presition! (Det går bort men då förstör jag allt annat!)
Så jag valde att göra Cleopatra. För det är en ganska vanlig men svår karaktär att sminka. Det är mycket smink och mycket krux att pilla med. Men reultatet blev ytterst lyckat!
Jag hade stackars Jeanette som modell, men hon verkade inte klaga över all den blåa ögonskuggan!
Hon var bara glad att den inte var henne jag hade gjort blodig! (som dagen innan...)

Sen blev vi tilldelade en filmkaraktär. Man kunde få:
Bondbrud
Deprimerad tonåring från Åmål
5-barns mamma från ICA
Glamourös hemmafru
Kriminalare i Beck

Men min var ändå bäst... Alv i från Sagan om Ringen! Haha så passande!
Uppenbarligen kunde jag visst det lysande, för jag fick ingenting negativt på hela sminkningen! 
Jag blir så glad! ;D
För hur lätt är det att sminka som en alv? Hur fan är en alv sminkad? och är dom sminkade överhuvudtaget?
Men jag kom fram till att de är lite grönt, lite silver men annars väldigt naturligt. Och jag verkade pricka in det ganska bra. 
Hihih!  



Här är både Cleopatra och Alven!
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0