GRATTIS PÅ MIG!

Ja... det är ju två dagar sen jag fyllde år, men bättre sent än aldrig! :D
Jag som trodde det skulle vara jobbigt att fylla 20, men det var faktiskt lättare än alla andra år känner jag.
Dock kändes det som om jag inte fira min födelsedag alls! Jag var i skolan, skulle göra det jag gör bäst. 

Sen att det var 6st OKÄNDA personer från helgon som gratta mig före alla mina vänner, känns ju lite udda!
Men mamma o pappa var uppe kl.6.15 o sjöng för mig i alla fall. En tradtion som antagligen aldrig går ur tiden, hur gammal man är kommer bli!
Men jag fick fina paketer i alla fall! Jag som trodde jag skulle få knappt hälften av allt!

1. Ny blixt till min kamera! :D så underbar och jag älskar den för alltid!
2. En ny underbar mobil! en SonyEricson S500i. Har dock aldrig sett den men den är supersnygg!
3. 150 :- presentkort på Åhlens från Fanny
4. Nya Koss-lurar med båge från Philip
5. En STOR I-or och ett halsband med hjärta av Bobbo
6. Pengar från min extra Farmor o Claes

Hoppas listan utökas imorgon, för då är det FEST!
Storkalas för hela byn! :D haha!

Och det är dom vänner som bryr sig om mig som kommer!
Jag trodde inte att folk tar så lätt på en inbjudan som kommer med posten. Slängen den i högen med reklam eller nått. Det svider.
För sen när man ringer, (dagen efter OSA!) så får man svaret:
- Ja just det du skulle ha fest, när var det?
*irriterat svarar jag*
- Det är på lördag, kl.6.
- Jaha... nää det kan ju inte vi komma på. Ha en trevlig födelsedag!

SÅ JÄVLA NOCHALANT!
Hur i helvete kan man resonera så!
Ska man inte bry sig när hälften av de som man bjudit inte kommer för de "har annat för sig"?!?
Anledningen varför en inbjudan kommer 3-4 veckor innan är för att man ska kunna boka in den dagen och KOMMA!
Eller om man jobbar, ha tid på sig att lösa det på något vis! inte att skita det!
Sen tror jag att många i min generation inte vet vad OSA betyder, vilket är väldigt sorligt!
Det är fan ofta jag undrar över andra männsikors uppfostran... Om den finns överhuvuvdtaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0