I'm going to Cannes!

Jag kan inte fatta det.... Jag springer på små rosa fluffiga moln!
Sara hildingh som går i min klass, har en bror (+ hans team) ska göra en film. Och han behövde en makeupartist.
Han frågade så klart sin kära syster först, men i med hon har ett heltidsjobb att sköta så klarade hon inte av det själv.
Därför kom hon till mig, uppenbarligen för att hon kände mest förtroende hos mig, och frågade om jag ville vara med i filmprojektet. Och det var ju ingen fråga om saken! =)
Filmen ska filmas nu under höst + vår och sen ska den klippas och redigeras, men om 2år är det vårt mål att den ska vara nominerad för bästa utländska film på filmfestivalen i Cannes!

*Springer ett varv, hoppar och skriker!*

Helt ofattbart! Ingenting har sjunkit in än... Det kommer nog... hehe....
Men det är så roligt att man blir "upptäkt" så tidigt i karriären. Jag har ju bara gått 1½ månad på utbilningen, det är minst 2 månader kvar! Det finns så mycket jag inte vet... men förbannat mycket som jag vet... hehe!
Men detta kommer vara lite av ett expriment för vår del, och som tur är har vi våran lärare som stöttar oss. Finns det något vi behöver göra i filmen som vi inte gått egenom, så skulle hon göra allt för att vi var förberedda!
Det känns mycket bra...

Det jobbiga just nu är att jag behöver skriva ut manuskriptet... och jag som inte har någon skivare.
Men vem fan frågar man som kan skriva ut ett manuskript på 600 sidor?!
Dock behöver jag ju läsa skiten annars har ju ingen aning om vad som kommer hända!
Men de kommer väl lösa sig. Mitt största problem just nu är att jag har inga visitkort!
Och jag som är så kräsen och vill ha dom på mitt vis. Men jag får väl komprimissa lite då...

Kom och se (om 2år) "Nasty Old People"
Titta under makeupartist....;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0