Tårta, tårta tårta!

Tänk så lång tid de kan ta att göra tårta... Men go kommer den vara...=)
Mamma och jag var duktiga och gjorde 4 tårtor i dag... makalöst! och det tog bokstavligen HELA dagen att göra dem!
Det blir marängbottnar med vanilj och choklad fyllning! MUMS!
Dock ville jag ha cocos osså... Men jag får rösta om detta vid ett senare tillfälle för mamma ville inte att vi skulle förstöra det hela med cocos... Men cocos som är så gott! snyft...
Men jag får ljus! :D

Igår var vi hos Ekwurtzel och hans flicka i Kristansstad. Mycket trevligt!
Vad kan gå fel? En Ekwurtzel + God mat + En natt på deras soffa! =En MYCKET lyckad kväll!
(Massa god mat PLUS efterrätt! WOHO!)
Jag har inte haft så roligt på väldigt länge! Hade så ont i magen och i kinderna efter ha skrattat konstant i 4-5 timmar! Till slut var inget roligt längre... Förutom Ekwurtzel... FÖr han går liksom inte ur tiden...;)

Men när klockan var 20 i 5 på morgonen... Jag och philip hade äntligen somnat på Ekes soffa. (Efter en lååång tid) Så ringde telefonen. Det var Elin. Flickan grät och var utom sig. Hon hade blivit utslängd från sitt hem. (S som hon delar med sin kille)
Hon hade ingenstans att ta vägen... Så jag satte mig i bilen, sa hejdå till Ekwurtzel och hans Pernilla, för att sedan, fort som fan, köra de 14 milen till Ystad på nolltid. Det skrämmer mig nu hur jävla fort det egentligen gick...
Men hem kom vi och fick tag i det lilla flickebarnet. Tog med henne hem och i säng, BUMS!
Hoppas allt löste sig, har inte hört av henne idag...
Men allt brukar gå att  lösa med ett öppet sinne och bra ordval.

Imorgon ska jag på möte med min regisör. Jag är fortfarande nervös fast jag  vet att hon är riktigt snäll och trevlig.
Jag blir så nervös för att jag tror att hon ska begära så mycket av mig... I med jag inte är färdigutbildad liksom.
Men som tur är har Anne försäkrat oss om att hon ska göra allt för att vi ska känna oss säkra på vad vi gör.
Vilket är skönt.

Ja ska nog återgå att hoppa rundor på mina rosa fluffiga moln igen... hej hej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0