Ännu en dag att göras ingenting.

Så kan man sumera mina dagar.
Jag bara bloggar och tränar.
Jättevettigt...

Det är dock skönt att bara ta det lugnt och ändå veta att jag får lön i slutet av månaden så jag klarar mig.
Det är ju skillnanden mellan hur mitt liv ser ut nu och för en månad sen.
Att jag jobbar 2 dagar i veckan och är ganska nöjd med min lön.
Dock får jag hitta mig ett bra sommarjobb.
Måste få börja jobba igen... Ordentligt!

Efter ha haft 2 jobb i 1½ år och jobbade 24h/dygnet.
Och nu helst plötsligt jobbar jag bara 2 dagar i veckan!
En himla omställning.

Vissa av er tycker säkert att jag är dum i huvudet som vill jobba mer, för att bara jobba mer. Inte för pengarna.
Jag gillar att vara sysselsatt helt enkelt. Och helst varje dag!
Att ha lite rutin på sin vardag.

Därför saknar jag nog Hartmans lite.
(Det café där jag jobbade innan.)
Där jobbade jag 6 dagar i veckan och oftast 12 timmars pass.
Jag trivdes med mina arbetskamrater och stället.
Dock hade jag aldrig velat jobba där nu!
Fel människor som jobbar där... Och alldeles för dålig lön.

I alla fall nu när man har något att jämnföra med!
Jag har ju ca. 30:- MER i timmen NU!
Därför tjänar jag ungefär lika mycket som när jag jobbade 6 dagar á 12 timmar som nu 2 dagar á 8 timmar.
Lite kusligt att jämnföra det så...


image138

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0