Höra i syne?

Folk säger alltid till mig att jag "Hör bara det jag vill höra."
Det kan säkert stämma.
Jag är väldigt duktig på att stänga ute allt ljud och bara sitta med mina egna tankar.
Oftast när jag jobbar blir det så.
Jobbet går ju på rutin och det är enkelt, då har jag huvudet någon annastans.
Så ofta så mina kollegor kallar på mig så hör jag nästan aldrig.

Men i natt var det en annan upplevelse.
Jag hörde hur mycket som helst!
Fastän jag visste, innerst inne, att det var tyst.

Är det samma sak där?
Hör bara det jag vill höra?
Men jag kunde inte somna pga allt jag hörde.
Då borde jag ju kunna stänga det ute.
Men hur stänger man ute något som inte finns... Eller hörs?

image156

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0