Liftarens Guide Till Galaxen!

Nu när jag ändå ligger hemma och är sjuk passar man på att göra saker som man annars aldrig har ro till.
Jag måste ändå ligga stilla för annars kanske huvudet exploderar, så varför inte läsa lite?
Det brukar oftast bli att jag läser när jag ska lägga mig.
Men det tar så lång tid innan jag har läst klart en bok för jag somnar ju efter 5-6 sidor.
Sen är jag den som inte läser så väldigt tjocka böcker. Det är så tungt att hålla upp.
Men jag har gett mig an Liftarens Guide till Galaxen.
En helt störd och knarkad bok som bara får mig att skratta.

Jag ska skriva några utdrag ur boken, så kanske ni förstår vad jag menar:

-" Oooooohhhoooo... sa Arthur, som kände hur hans kropp mjuknade och börjde sig mot ovanliga olika håll. Southend tycks smälta bort...stjärnorna virvlar omkring..marken rinner undan... mina ben går sin väg mot solnedgången...min vänstra arm har trillat av...En hemsk tanke slog honom: Jävlar, sa han, hur ska jag kunna sköta mitt digitalklocka? Han rullade runt och tittade på Ford.
- Ford du håller på att förvandlas till en pingvin. Kan du lägga av med det?"

-" Rymdskeppet svävade över marken, så som en tegelsten inte gör."

Jag vet att dessa utdrag är dom mest extrema men dom är otroligt roliga.
Som tur är har jag sett filmen sen innan, så det är lite lättare att hänga med.

Dock kan jag inte förstå dess volym! Boken är fan på 880 sidor!
880 sidor av skumheter.
Men skulle någon fråga mig om det är värt att läsa den, skulle jag direkt säga JA!
Du ser helt klart världen med helt andra ögon.
Och du har frågor i huvudet som du aldrig trodde du skulle kunna tänka på.

Ofantligt kul bok!

image173


image174
Förresten, detta är Marvin. Han är en manodepressiv robot, som tror att alla hatar honom.
Man kan inte mer än att älska honom!

(Och så har underbara Alan Rickman som ger rösten till honom i filmen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0