"Resan till Makeupartist!"

"Resan till Makeupartist!"

Så heter artiklen som Linn Blomberg (a.k.a rocketqueens.blogg.se) skrev om mig på Pret-ty.se!

Det var en ära när Linn, redan i höstas, frågade mig om hon fick lov att skriva om min resa till makeupartist.
Hon har suttit modell för mig ett par gånger och hon verkar alltid lika nöjd när hon gick.
Även om hon var en av de få som fick lida genom en Las Vegas showgirl sminkning, så verkade hon alltid lika positivt överraskad!
Och hon är duktig på att skämma bort en med mycket vackra ord också...

Så en varm söndagsmiddag satte vi oss ner på Waynes i Malmö och pratade lite smink.
Det var bara att börja från början.
Skolan.

När jags att där så kom jag på så mycket vi gjorde!
Jag har nog glömt väldigt mycket som vi hittade på med. Så jag fick fräscha upp mitt minne genom att läsa bloggen från början. (Som den var till för från början - historier från skolan.)
Vi gjorde hur mycket som helst!

Den svåraste frågan som Linn ställde var nog vad som var svårast?
I och med jag hade så fruktansvärt höga förväntningar på skolan och vad som väntades av oss, så trodde jag att det skulle vara 100ggr svårare än vad det var. Dock tog det tid innan man satte alla moment perfekt.
Kommer ihåg lyckan av att göra en "perfekt mun"... Perfekt!
Ojoj... Vilken känsla!

Sen undrade hon ju så klart om det finns några myter när det kommer till makeupartister.
Det finns en...Stor en...
Det är inget glamoröst arbete!

Visst ser det snyggt ut på ett visitkort men inte mer.
Det är hårt arbete på kort varsel och det är mycket höga krav som ställs på dig hela tiden.
Oftast är vi ganska underbetalda också till på köpet.

Men det är fruktansvärt roligt!
Och man träffar så många underbara männsikor vart man än går.
Det finns så mycket attt lära sig... Alltid något nytt på gång.
Nya trender och nya färger.



Läs gärna artikeln som min resa till makeupartist!

http://pret-ty.se/index.php?option=com_content&task=view&id=406&Itemid=71





Tack Linn för allt!
Du är en ängel!

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Du är en ängel, tack för din underbara och uppriktiga berättelse!

2008-06-09 @ 17:45:54
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0