Roadtrip!

Idéerna flödar kring nästa års äventyr.
Och nu har vi kommit fram till det ultimata äventyret för Philip, Jonte och mig.
Nämligen en roadtrip genom USA!

Tanken är att vi ska hyra en husbil i Miami och på en månad ta oss runt på olika platser och lämna husbilen i San Fransisco och ta flyget hem. 

Jag har kollat på vad det kostar att hyra och det var inte så dyrt som jag hade förväntat mig!
En husbil med 4-6 bäddar (Vilket är deras minsta bil)
I 30 dagar
och 60 fria miles/dag.
Där det finns toa, dusch och kyl.
= ca.14 000:-
 
Delar detta på 3 plus bensinen så klart.
Men den är ju inte värst dyr om man säger så.
Ca. priset är 4kr litern!
Det är fan helst galet!

Sen mat kommer vi ha med oss ganska mycket i husbilen.
Det som kommer kosta mest är alla inträden på olika ställen...
Sen skulle vi ju ta oss en sväng till Las Vegas också, det kommer bli dyrt.

Här är listan på vart vi ska åka.
(Än så länge...och inte i resans ordning)

1. Grand Canyon
2. Disneyworld
3. Sea World
4. Gugenheim
5. Golden gate bridge, San Fransisco
6. Niagra falls
7. Ground Zero NY
8. Empire state building NY
9. Las Vegas
10. Los Angeles
11. Walk of fame (LA)
12. Miami Ink.
13. Frihetsgudinnan
14. Des Moines, Iowa
15. Houston NASA
16. Vita huset
17. Route 66

Det var en liiiten lista på vad jag vill se i alla fall.
Sen kommer vi nog se otroligt mycket mer under resans gång!
Och STORT minnekort till kameran är nog att rekommendera...



Tänk på allt man kommer vara med om!
Allt man kommer se.

Jag vill åka nu!

image182



 


Kommentarer
Postat av: lisa

LOVA ATT DU TAR BILD PÅ WALK OF FAME! :D MJMJ!
Och Ami James OFCOURSE!

2008-04-25 @ 19:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0