Satsa eller banga?

Vad ska man göra?
Ska man känna sig som den 20åring som jag är, eller bör jag bete mig som den 25-åring jag känner mig.

Det finns så många om och men.
Överallt.

Ska jag nöja mig med livet?
Eller är det dax för fler äventyr?

Även om jag och Philip gör mycket tillsammans, åker på många äventyr och upplever saker så verkar det ändå inte vara samma sak som "alla andra" upplever i min ålder.

En går på universitet och festar varje dag.
En annan jobbar 24/7 för att kunna hitta på något för pengarna.
Den 3:e ska resa utomlands bara för att hon känner för det. (Och anser sig själv behöva det.)
Den 4:e vill flytta hemifrån och börja vuxetlivet. (Vad nu det innebär?)

Här står man vid ett vägskäl och har ingen aning vad jag ska göra!
Det händer så mycket i mitt liv just nu, med karriär och bostad m.m.
Jag har ett 4-årigt förhållande med Philip att ta hänsyn till.
What to do?

Ska jag bara stanna upp och se vart vägen leder?
Det vore ju det lättaste.
Det stora problemet ligger ju i att skälet leder till olika städer.
Olika framtider. Andra möjligheter.

Vad passar mig bäst?





      


This is my dream!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0