En stund för mig själv...

Igår regna det ute och jag hade hela dagen för mig själv.
Efter ha jobbat en längre period i sträck längtade min kropp efter en ordentlig sminkning och lite omvårdnad i allmänhet.
Kastade mig i duschen och tog min tid. Schamponerade håret 2ggr och i med balsam.
Rakade benen, något som jag aldrig hinner annars, så jag brukar trimma dem lite med Philips hårtrimmer.
Men nu är dom lena och fina.
Peelade mig och ansiktskräm på. Handkräm och en liten massage för nagelbanden.
När håret hade torkat någorlunda i handduken, föna jag det och kamma det varsamt.
Något som jag aldrig heller har tid med. Har alldeles för långt hår för att orka blåsa det, och bara låta det hänga ger stora blöta fläckar överallt. Så det brukar hamna i en knut i nacken med alla fnurror fortfarande i.

Sen var det dax för lacket. Ville göra något annorlunda och nu jag hade tid på mina händer (Bokstavligen!) så ville jag prova på en grej som jag såg på en reklambild en gång, där tjejen i fråga hade målat naglarna på undersidan.
Det gav en skitcool kontrast, så jag var tvungen att prova!
Det blev klarrött på ovansidan och guld på undersidan. Det ser lite juligt ut, så kanske något att prova när det närmar sig december. Nästa gång får det blir svart på ovansidan och ljuslila eller rött på undersidan!
Så snyggt det kommer bli!

Sminket fick ni se igår men här är nagelexprimentet:


   
1. Lacket på ovansidan.
2. Undersidan dagsljus.
3. Undersidan med blixt.


Lacket på undersidan syns mycket mer i verkligheten.
Det liksom skimrar mer när man tittar på det.

Kommentarer
Postat av: inthemake

WOW vilken rolig idé att lacka på undersidan....skönt att få lite tid för sig själv...;)

2008-08-13 @ 20:37:25
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0