Första dagen på nya jobbet!

Igår var det min första dag på mitt nya jobb.
(Eller i alla fall tillfälliga jobb. Håller tummarna att det ska vara så länge som möjligt!)
Jag jobbar på ett café och bageri 1½ mil utanför Ystad.
Det är ett jobb som jag mycket väl känner igen och tycker mycket om.
Arbeta med kunder och kaffe - Helt i min smak!
Personalen verkar vara supergoa så det känns inte som om det kommer bli problem.
Något av det lyxigaste med detta jobbet är att det ligger en restaurange på ovanvången.
Så när det är dax för frukost tar man sig en bulle i bageriet. Och till middag får man lagad mat en trappa upp!
Vilken lyx!

Det nya jobbet kan också innebära att jag inte kommer blogga så mycket som gjort den senaste tiden.
Det är långa och utmattande dagar, så förhoppningsvis kommer jag orka blogga någon kväll eller morgon framöver.
Men håll ut! Men vet aldrig vad som akn dyka upp!

Kommentarer
Postat av: inthemake

Ahhh bageri, det praoade jag på när jag gick i grundskolan...en vecka gav mig 3 kg på kroppen, behöver jag nämna att jag var ett riktigt bull & akmonster på den tiden hahaaha

2008-08-05 @ 09:51:48
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härligt att du trivs. Ser fram emot att få smaka nya kakverk.

2008-08-05 @ 15:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0