Snackade lite med bagaren...

...Och vi kom fram till att vi har så grymt mycket gemensamma hobbys!
Så vi stod och snackade om blixtkapacitet och linsstorlekar resten av dagen.
Han är ju mycket mer påläst än vad jag är.
Jag är inte så bra på det där tekniska, det är på det estetiska som man ser vad jag är bra på.
Färger och ljus ska stämma i en bild. Inte att man kan se vilken slutare man har på kameran eller hur stor blixtkapacitet man har.
Något som jag kändes tändes inom mig var nya idéer och kreativitet.
Något som har varit väldigt dött den senaste tiden tyvärr...

Jag har inte blivit inspirerad av min arbetslösa tillvaro. Att inte ha någon att prata med och som man kan bolla idéer med. Värme och sol ger mig inte heller någon tillfredställande fantasitillflöde. Jag blir bara trött och utmattad av all värme.
Men nu när hösten kommer krypande och graderna sjunker sakta men säkert så kan min hjärna börja arbeta igen på en normal nivå.
Jag har så mycket lust att tanka bilen full och bege mig ut och bara fota!
Sitta och vänta på det rätta tillfället och njuta av alla färger och former som finns.
Jag ser massor varje dag, när jag kör till jobbet, som är så vackert. Och tid att stanna har jag inte heller och har gjort några försök att fota genom rutan medans jag kör i 120. Ibland blir det bra...oftast mindre bra...

Fotostudion har jag inte heller använt på jättelänge!
Det är så sorligt! När jag berättade för min stackars bagare att jag hade en fotostudio som stod mer eller mindre tom många månader om året, såg det ut som han ville gråta. Och jag förstår honom. Vilket slöseri av mycket idéer som jag hade kunnat utvinna där. Det ska bli ändring på det...

Jag hoppas jag kan uppdatera mina foton snart.
Hoppas det blir några jag är riktigt stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0