Mina egna fördommar om Sverige.

Jag har en mycket intressant komversation med en kille från Mariestad. (Det är uppenbarligen några mil norr om stockholm enligt honom själv.)
Vad har vi för fördommar om vårt eget folk?

Jag kan ju tycka att det är så mycket lättare att säga: Vid skånes norra gräns börjar norrland.
För det är ju bara skåningar och norrlänningar som är lite annorlunda!
Allt mitt i mellan är liksom... resten!
"Dom där" som utgör resten av Sveriges befolkning!

Sen kan jag ju hålla med om en fördom som andra har om skåningar: Vi har så torr humor!
Så torr att vi nästan självantänder!
Kolla på Hipp Hipp egentligen? Det är ju inte dagisnivå, men humorn är ju väldigt speciell.
(Hatar stockhomarnas kiss och bajs humor!)

Men en fördom som jag har om norrlännningar är att jag ser dom som utdrag ur Pistvakt allihopa!
Dom är småkorkade och väldigt "djuriska".
Leva på tallkottar och snö typ... Eller väldigt "manliga". Att bara äta kött! *Ugg - slå sig på bröstet*
Och att dom pratar så roligt!
(Fast det tycker nog dom om oss också! haha)

En sak dom är viktig är att man ska kunna skratta åt det hela!
Man ska inte ta det så seriöst!
Att stockhomare är dumma blondiner och att Göteborgarna är pensionerade sjömän, det visste vi ju redan!

Så man kan väl inte mer än att ta det för vad det är!

image70





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0