Tillbaka från Göteborg!

Va härligt det är att komma ifrån!
Känner för att göra det igen nästa helg!

Men för att ta det hela från början... Philip och alla mina nördiga vänner skulle dra till Götet för en WoW-träff!
(World of Warcraft-träff) De frågade så snällt och vänligt om jag ville följa med, FAST jag inte spelar deras förbannade nördspel! Jag käner ju dock de flesta som de spelar tillsammans med och det är riktigt trevliga typer!
Dock har jag planer på att åka med och träffa gamla vänner som bor i göteborg. Så två flugor i en smäll!

Så på lördag förmiddag packade vi in oss alla i två bilar och drog iväg.
(fick dock köra inom Malmö en sväng för att hämta en dansk som också ville följa med...!)
Sen skulle vi bara försöka fördriva tiden i 3½ timme!
VI hade så klart laddat upp med massa musik och godis! Massa Maskinen så klart, och gurgelmusik...

"- Öh öh öh!"

Det kändes helt klart lite roadtrip över det! Med den andra bilen bakom oss och en kamera, plus en motorväg som var helt tom... Finns det mycket skit man kan hitta på! 
Sen  prata vi bara om hur jävla mycket vi ville hinna med på de 24 timmar vi skulle vara där.
Och bråka vi lite med GPS'en... Eller den bråka med oss?

Sen lekte vi stad/land leken! Jag äger på den leken!
Reglerna går till som så, att säger jag en stad eller land så ska nästa person säga en stad eller land på sista bokstaven i mitt svar!
Tex: Jag säger Mexico
Nästa person får då ett O, och kan säga Oxie.

Detta kan ju hålla på hur länge som helst! Men man känner sig riktigt smart när man gör det...!
Men till sista kom vi inte på så mykcet fler länder eller städer!
Jag fick inte rätt för:
- Antikens grekland
- Sovjetunionen
- Normandie
- Eller Ankeborg.

Så vi slutade med det... Men då vart vi ju framme!
Med många om och men hitta vi fram till killen som alla pojkarna skulle sova hos, sen skulle jag hitta vart mina polare bodde! Men jag lyckades!
Vi började med att laga Tacos (som var det lättaste vi kunde komma på!)
Sen började vi förfesta! Och med en kortleks hjälp gick det väldigt bra!
Vid 10 skulle jag bara sminka mig och göra mig i ordning... och tvångsnoppade killarnas ögonbryn!
Sen drog vi ut!
Först på ett ställe som hette Nefertiti. Där värmde vi upp lite med Comsopilitans och trevligt sällskap.
Efter det drog vi in till ett ställe vid jäntorget som jag inte har en aning om vad det hette!
Men trevligt hade vi i alla fall! Träffade även Wow-nördarna där.
Vid 4 var vi hemma och slängde oss i säng! (Var ju ganska mör efter ha kört i 4 timmar!)
Jag och Santo trängdes på soffan... Lyckades komma ganska bra överrens...

Dagens efter innehöll goda frukostbullar och juice. 
Efter jag fick förklara för tjejen i kassan att jag ville ha frukost bullar! INGA kanelbullar!
Så jag får väl komma ihåg att folket inte fattar ett ord av vad jag säger!

Sen vid 2 snåret, efter en tupplur, packade vi in oss i bilen igen. 
Gud vad jag längate efter skåneland! 

Med bilen full med bakisnördar bar det nedför backen mot hem, ljuva hem!
Så vi mestadels fortsatte mobba GPS'en som inte hade någon som helst aning om vart vi befann oss!
Tur att någon visste... 
Sen prata vi om folk med tvångstankar! Mycket intressant samtalsämne med folk som skyller på att de tycker det är "roligt" att sitta och spela dataspel i 12 timmar i sträck!  Inga tvångstankar involverade.... nä nä....

Sen kasta vi av dansken i Malmö igen... och Ystad var inte så långt borta längre!
Med Maskinen på högast volym som gjorde oss glada, så befann vi oss snart på trappan i Ystad.


 
image72
En glad Cartoon och en glad Bobbo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0