Pillimarisk

Det är ett ord som jag ganska ofta använder men som välsigt få har någon aning om vad det betyder:
Pillimarisk.
Det är ett ord som jag lärde mig från de gamla Pippi Långstrump filmerna. Som jag ALDRIG kan få nog av!
Det är ett ord som berättar att man ser lite finurlig ut.
Som om man gjort något som man vill dölja. Man kan till och med se lite skamsen ut.
Då är man pillimarisk!
Detta försökte jag förklara för SImon en gång men misslyckades uppenbarligen!

Det var en kväll då Edward Scissorhands sändes på TV som jag såg hans uttryck... Det var lite pillimariskt!
Han skämdes för nått han inte visste var fel, men han var ändp stolt för vad han utträttat!

 

Jag tror jag har fått en störd bild av vad snygga killar ska se ut... uppenbarligen!
Jag kan tycka att Edward är superhet! (Dock inte på denna bilden!) En kille med lite smink, lång och smal och svart läder klädsel! Stämmer in på pricken! 
Pratade med Jessica om detta fenomenet... Då hon tyckte att  Channing Tatum var snygg.
(Har aldrig hört talas om honom innan!)  Men jag tyckte att han såg plastig ut och 16 år gammal!
Det är så skumt att alla tjejer ska tycka att Brad Pitt är snygg, men jag kan inte se det!
Jag har kanske lite vrickad syn på "snygga" män?

  Gimme gimme!


Kommentarer
Postat av: Jessica

CHANNING TATUM!!!! MMMMMMMMMMMMMMM
Jag har inte sett och hört så mycket om honom heller, men när jag väl gjorde de, så...MMMM...
=)

2008-01-04 @ 15:02:00
URL: http://lilllili.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0