Filmkväll med fästmannen.

Det var så länge sen vi satte oss ner och titta på film tillsammans.
Vi är så vana vid att alltid ha folk runtom oss.
Är det inte vänner är det syskon eller annars dylikt.
Men nu äntligen hade vi en kväll då vi låste dörren och var helt själva.
Vi hade hyrt två filmer och köpt massa popcorn.
Jag ville se Juno och han ville se Cloverfield.
Så jag fick kompromissa med hans skräckfilm och han fick sig en dos underbar dramakomedi.

Juno var en riktig höjdare!
Vi som alltid varit dom missförstådda esteterna och som lever i en någorlunda drömvärld som hon gör, det gör att jag hittade så mycket jag kunde relatera till. Och föda barn processen!
Den har man inte rullat i huvudet hundra gånger. I alla fall som tjej.
Philip har nog aldrig sett det på det viset.
Han skippar nog oftast blir tjock och föda delen.
Han kommer säkert bli sympatitjock med mig när den dagen kommer.
Men allt som allt var filmen otroligt bra och jag rekommenderar den till alla, kille och tjej!
Även om tjejerna kommer kunna relatera till den bättre så innehåller den ändå många skratt.

Nästa film blev Cloverfield och jag satt beredd med kudden.
Men jag behövde aldrig använda den!
Lite stolt över mig själv där.
Filmen hade ett superbra manus, och en guldkonsept, men den kom inte ända fram.
Skådespelarna var jätteduktiga och alla effekter var mycket bra.
Idéen till historien var sjukt bra, men varför använda det så dåligt?
Det som var mycket spciellt med filmen var att allt är filmat med en handkamera av en av karaktärerna i filmen.
Detta gör att man får en mycket djupare inblick i filmen och kommer närmare personerna.
Men vad är det för monster dom har hittat på?!
Det sabbar ju allt!

nää... Det blev en liten miss där för min del.
Filmen är helt klart värd att se för den innehåller mycket kvaliteé, men inte mer än så.

 

Kommentarer
Postat av: inthemake

Jag gillade också båda filmerna...men kan inte annat än att hålla med...vad var det för Toys R Us monster??

2008-07-22 @ 16:04:22
URL: http://inthemake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0