Grinig!

Det kom som en chock!

Vadå inget öppet köp?!

Jag och Janne vandrade stadens gator en eftermiddag och jag hade äntligen fått lite pengar i min ficka, så jag kände att jag ville unna mig något fint. Jag har inte handlat nya kläder sen i julas mer eller mindre.
Så jag tyckte det var hög tid för det.
Vi smög in på en av mina favoritaffärer i Ystad. Jag brukar alltid hitta någonting där, fastän det inte riktigt är min prisklass. Men kläderna är annorlunda och roliga. Mycket färg fast sofistikerat.
Jag hittade en typ av fleecejacka kan man väl kalla den. Med mycket hög hals med blixtlås och Baby doll-form.
Mycket snygg.

Lade en slant för den och gick vidare.
Men när jag kom hem hade jag hunnit ångra mig.
Jag visste inte riktigt när jag skulle kunna amvända den!
Så jag bestämde mig för att nästa dag, gå och lämna tillbaka den och lägga pengarna i spargrisen.

Men när jag nästa dag återvänder får jag reda på att man kan inte få öppet köp om man inte har bett om ett speciellt kvitto på varan!
Därför kan man bara pengarna på presentkort.
Jag kokade!

Jag prövade med olika ursäkter som att det var en gåva och det blivit helt fel osv.
Men de stod på sig. Inga pengar tillbaka.
Så nu har jag ett presentkort i butiken som jag, i alla fall på ett bra tag, inte vill återvända till.
Så surt!
Och när jag gick förbi både Lindex och H&M ser jag på deras kläder är det 30 dagars öppet köp!
Så orättvist!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0