Sminkning inför studentbalen.

Igår begav jag mig till Veberöd för att sminka Sara till hennes studentbal.
För det första trodde jag att det skulle ta nästan bubbelt så lång tid att ta sig dit än vad det gjorde.
Sen hade jag nog inte hittat dit heller om jag inte hade levt på bussen till Lund en period i mitt liv.
Halva sträckan såg ju ut som ett grustag. Inga skyltar heller...
Men jag kom fram i en del!

Mötte upp Sara och begav oss till den lägenhet som vi skulle sminka i.
Det kändes lite nervöst faktiskt.
Det var så länge sen jag sminkade någon "fin".
Det enda som jag har sminkat det senaste halvåret, mer eller mindre, är ju antingen sår eller folk som ska bli äldre, eller varför inte döende?
Fake-tatuera hakkors
har jag fått gjort också... Vilket kan vara mycket enklare än det här.
Men det gick bra!
Sara hade köpt en underbar persikofärgad axelbandlös klänning och massor av pärlor som accessoarer.
Dock var det svårt att hitta någon färg som skulle kunna matcha klänningen!
Vill inte heller smeta på persikofärgad ögonskugga, sammma färg som klänningen!
Det skulle ju se så B, så jag hade svimmat.
Så vi körde med ljusa lätta färger, så som pärlemovit och svag persiko/rosa skimmer över hela locket.
Och en smal snygg eyeliner med vinge, så jag hade någonstans att sätta lösfransarna.
Så det hela blev mycket klassiskt men stilrent.
Och så jobbade jag mer med att framhäva kindben och modellera fram ansiktets snygga linjer och konturer.
Jag avslutade med att blanda ett rosa skimmrande läppglans, som bara markerade hennes egen färg på läpparna.
Jag blev nöjd och jag hoppas att Sara också blev det!

image253

Sen fick jag stanna och hjälpa alla killarna som skulle på balen.
Det var ingen som visste hur man knöt en slips eller fluga!
Sen var där en herre som inte visste hur man satte ihop en smoking.
Men jag kom som en räddare i nöden.

Kommentarer
Postat av: Therése

vad vacker hon blev!!! :)

2008-06-18 @ 17:40:24
URL: http://fakelashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0