Modevisning på Valen i Trelleborg.

På torsdag ska jag jobba på en modevisning på Valen i Trelleborg.
Det känns så klart spännande, men ändå inte.
Det kanske är för att jag är nervös eller något sådannt, men jag fick en mycket dålig känsla av kvinnan som ringde och ville ha mig med. Hon var helt oinspirerande och hade visst ingen glöd alls.
Det är även hon som har stylat alla modellerna för kvällen!

Det är vårmodet som ska visas upp och som alla vet är det mest skikigaste färgerna man kan hitta som är rätt i vår. Så som grönt, gult och orange.
I en vacker mixat kompott.

Jag frågade så hur hon hade tänkt sig att sminkningarna skulle se ut?
Om hon ville ha det enkelt och snyggt i med det är så mycket färg på modellerna som det är?
Men det ville hon inte. Det skulle vara modernt och sticka ut.
Vilket gör det mycket roligare för mig! Mer färgsotning åt folket!

Men sedan, på en 5-öring, vände hon tvärt och ville inte alls ha det så.
De andra modellerna skulle nog inte vara lika sminkade, så det var väl bäst att hålla en jämn linje.
Vilket jag i och för sig kan hålla med om. Men vet kvinnan inte vad hon vill?!
Det är 2 dagar till visningen!

Sen fatta jag inte hur det ska gå ihop, då jag ska komma och sminka EN modell!
(Köra i en timme för att sminka EN modell!)
Jag vet om att det är en annan makeupartist men hon ska också bara sminka EN!
Fem fan ska sminka dom andra 4?!
Och varför i alla världen ta in en makeupartist till varje modell? Det är väl lite väl att ta i?

Sen efter vi är klara där ska vi sminka de som vill bland besökarna.
Fast det brukar inte vara så svårt.
Dom vill oftast inte ha något som syns och alls ska vara så (#&%¤) diskret.
TRÅKIGT!
Men jag hoppas förståss att ragga en och annan kund där.
Kasta lite visitkort efter dom.


Håll tummarna!


image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0