Öja krog + catfight!

Det blev en lång natt i lördags.
Inte alls planerat!

Planeringen såg ut så här...
Att gå på kalas hos Philips äldsta syster som fyllde 35!
Oj, vad tiden går... trodde att hon fortfarande var 32, men det var hon ju när jag och Philip träffades! Måste uppdatera mig mer...
Det bjöds på ost, kex, kött och sallad!
Vilken blandning! Men gott var det...
Träffade även Janickes pappa för första gången utanför Hartmans väggar!
Jag har serverat honom kaffe i 3 år och nu helt plötsligt är vi ingift släkt! 
Och han fru var lärare på Backaskolan när jag gick där. Det värsta var nog att hon kände igen mig...!

När vi ätit klart och Philip hade gjort sin Gollum-imitation så åkte vi till Ystad.
Hämtade Bobbo och körde till Patrik som hade förfest.
Det var inte planerat, iaf från min saida, att vi skulle gå ut.
Men när klockan börja närma sig tolv kände man suget i knäna! Joo... En liten sväng ut måste man ju!
Dock hände något mindre trevligt innan vi hann ut... CATFIGHT!
Eller nästan... Jag och Fredrik kasta oss i mellan.
En liten blond idiot kunde inte hålla truten och bry sig mindre om alla andra, och kläckte av sig ytterst kortkade kommentarer mot både Fredrik och Jessica.
Vem fan hade inte tänt till då?!
Som tur var gick den lilla satmaran till sist och lugnet föll åter över festen. 

Sen bar det av till Öja!
Jag skulle haft Bobbo och Simon med mig i bilen. Men en av dem kasta vi av redan halvvägs.
Och den andre valde att gå hem när vi stod utanför dörrarna till Öja, för att han var så nitad!
Som tur var hade jag Axel kvar som kunde hålla mig sällskap.
Det var en mycket lyckad kväll!
Jag träffade massa människor som jag inte träffat på evigheter!
Stod och babblade en lång stund med min gamla granne Jonna, som egentligen har flyttat uppåt landet...
Varför hon var i Ystad och festade framgick dock aldrig.
Gamla kollegor från Hartmans och vänner som man träffar alldeles för sällan.
Och lite skak på gumpen förståss!

klockan 3 var det dax att gå hem... Det är ju inte allt för långt att gå hem därifrån... Bara över åkern! 
Men Jessica ville inte att jag skulle gå, så hon stuvade in mig i bilen med de andra fyllona!
Väl hemma var jag så hypad och snurrig att jag inte kunde somna... Låg och tänkte på världproblem och dyligt.
Tankarna vandrade och man kommer inte till mer insikt för att man tänker på det. Det var bara att släcka lampan.


 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, men jag hade tagit henne! Utan problem!
BEEEEEYOUUUUTCCHHH ;)

2008-03-10 @ 15:05:05
URL: http://lilllili.blogg.se
Postat av: Stukarn

Förutom att jag valde att gå till bar a bar istället eftersom fler från festen skulle dit? :P
BLAND ANNAT ;)

2008-03-10 @ 20:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0