En dag av solsken!

Härligt härligt med sol!
ojoj... Inte långt kvar innan man kan lägga sig på stranden.

Men en sak som jag märkt med all sol är att den har en tvärtemot effekt på mig.
Alla säger att de blir så pigga utav alla sol och många går ut och går i det fina vädret.
Men jag blir astrött!
Solen liksom bara suger musten ur mig.
Det kan ju bero på att det är så varmt och man blir automatiskt trött då...
Men ska man inte bli pigg av solsken?
Jag tror min kropp har missat nått...

Idag har jag varit ännu en lång dag i Malmö för filminspelning.
Det har definitvt varit mer ös och mer tempo idag än andra dagar på set.
Jag hann somna 2-3ggr igår till exempel för att det tog så lång tid!
Men idag har det varit fullt ös på teamet och jävlar vad det gått undan!

Vi hade en scen som skulle spelas in på rådhustrappen.
Det skulle vara bröllop mellan 2 karaktärer i filmen.
Så det var bröllopsklänningar från "1800- frös- i- hjäl" och frack.
Så snygga dom var! Ojoj...
Och mycket folk som stanna och tittade!
Det är så roligt att stå och lyssna på folks reaktioner när de upptäcker att det är en filminspelning på gång.
Dom blir helt upprymda och börjar fixa till håret typ!

Hade två tjejer som stod strax bakom mig och tittade på... Plötsligt utbrister den ena:
- Oh my God! Fan va coolt!
Helt saliga var dom!
Att göra film är nog himmelriket i deras ögon... Dom skulle bara veta...

Men nu bär det av till Philips syster och familj som ska laga kroppkakor.
För er som inte vet vad det är, så det en specialité från antingen småland eller öland. (Det finns 2 sorter)
Riven potatis som är urkramad från allt vatten och som blir en "deg".
Sen rullar man fläsk och peppar och bakar in dom i en boll potatissmet.
Sen ska detta kokar i någon timme.
Serveras med lingon och mjölk.

Och enligt min utsago smakar det inget vidare alls...
Alla Philips syskon älskar det!
Men jag förstår inte alls varför... Aptitretande ser det inte ut heller för den delen.
Och jag tycker inte jag är särskilt kräsen av mig.




image194 

Någon som ätit kroppkakor?
Gillade ni det?


Kommentarer
Postat av: Månz

Inte konstigt du inte gillar det. Du ska fan steka skiten inte koka. då smakar det apa

2008-05-07 @ 08:46:52
URL: http://onkelmaanz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0