There and back again...

Äntligen hemma igen ifrån semestern!
Härligt har det varit... soligt och varmt.

image234


Det som förvånar mig mest nu i efterhand var att jag inte var nykter en enda dag på semstern!
Jag som nästan aldrig dricker hemma...
Det är ju något som gjorde mig lite konfunderad i början, hur kan all sprit vara så billig medans all mat är sjukt dyrt?
Till och med pizza var dyrt!
Vem fan betalar 80:- för en vesuvio?!
I min mening är det galet...
Men att få en comsopolitan i dricksglas(!) för 25:- är det ju inget fel på!
Och spara på spriten i drinkar var det ingen frågan om...

Philip och jag försökte gå en krogrunda en kväll. Det gick inget vidare...
Efter 3 barer med drinkar där det ingick gratis shot + en drink till, var det att lulla hem!
Klockan var säkert inte mer än ett på natten heller...
Alla barer stängde kl.02.00 och då öppnade alla dansställena istället.
Så utelivet började inte förrän ca. 00.00, då hade jag och Philip fått nog.

Men vi var ute allesammans på några andra barer.
Alla har ju sitt tema... en bar hette Titanic. Tyckte det sa tillräckligt!
Men så var vi på en bar som hette Airlanes. Där alla i personalen var utklädda som flygvärdinnaor och kaptener.
Riktigt sexigt om inget annat...

Sen var vi på en irlänsk pub den kvällen det var Manchester United mot Chelsea i fotboll.
Vi var dom enda som var Manchester United fans på hela puben!
Dock var vi ursäktade av britterna för vi "Var ju bara svenskar... vi vet inte bättre..."

När vi inte drack sprit, så låg vi på stranden, shoppade eller åt god mat.
Vi fann oss ett favoritställe vid namn Queens Vic.
Där serverade dom den ultimata metalrätten någonsin!
Till Philips stora förtjusning!

image232


Det var ett mycket litet utdrag från veckan...
Det kommer säkert mer i omgångar för det finns så mycket att berätta!
Och det kommer lite semestersmink också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0