Vad vill dom mig?!

Jag fick ett brev från svenska folkets största irritationsobjekt, nämligen Arbetsförmedlingen.
Dom vill att jag ska komma och hälsa på...
Men om jag INTE vill komma och hälsa på då?!

Jag skrev in mig där i januari, och dom har fortfarande inte hjälp mig för 5 öre.
Jag fixa mitt jobb själv, som jag har nu, och jag ville inte ha deras förbannade alfa-kassa!
Jag klarar mig själv utan en massa byrokratier som ska säga till mig att "skriva under där", "Skicka in dom papperna", "sök fler jobb" bla bla bla...
Nä... Känner verkligen mig för gammal för sånt här!
Trams.

För någon månad sen ville dom att jag skulle flytta till Bornholm!
Det fanns en kiosk där som behövde personal.
Men man fick inte åka hem... Nänä....
Utan dom hade fixat en lägenhet där man skulle bo.
3st främmande tjejer skulle bo tillsammans och jobba ihop i 2 månader på Bornholm!
Själva idéen är det väl inget fel på... Men vem fan vill flytta till Bornholm?
Och ska jag ta med mig Philip?
Massa hittepå...

Det måste vara skönt att jobba på arbetsförmedlingen.
Du sitter vid en dator och skriver lite papper...
Ringer några samtal och nekar massa ungdomar möjligheter.
Härligt!
Bra betalt får dom säkert också... Pengarna går ju inte till dom utan jobb i alla fall...

Men jag får väl se det som nått positivt, att jag går upp i tid, klär på mig och går ut och går i det fina vädret.
Får ta kameran med mig också om jag hittar något fint att studera närmare.


Så håll tummrna för mig!
Förhoppningsvis kommer dom inte ta dö på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0