The new hair. The new me?

Igår fick jag äntligen tid hos frisören. Något som var mycket efterlängtat måste jag säga!
Håret var slitet och urtvättat och jag kunde inte göra mycket med det längre.
I med mitt hår växer som ogräs hade jag en hiskelig utväxt på flera centimeter.
Men igår kom min räddning!
Det är så skönt att gå till frisören. Nästan en orgasmisk känsla av att känna sig ren, snygg och fräsch.
Man känner sig som en helt ny människa när man lämnar salongen!

Jag är stamkund hos Leep School of hair.
Det är superduktiga elever som utbildar sig till frisörer, där dom blir betygsatta på varje moment och kund.
Så de gör sitt yttersta för att resultatet ska bli så bra som möjligt.
Jag har aldrig blivit besviken där tidigare, men denna gången är jag inte riktigt nöjd.
Jag var så glad över min orange/guldiga hårfärg som jag fick förra gången, och jag trivdes så bra i den.
När jag berättade för tjejen som skulle färga mig, att just den färgen ville jag ha, tvekade hon och ville inte riktigt gå så extremt. Hon trodde inte det skulle bli bra.
Men jag insisterade och menade på att jag har fått den innan och resultatet var lysande!
Så efter rådfrågning med läraren gjorde de en komprimiss mellan mitt förslag och hennes, i med jag hade sådan utväxt behövde dom ändå fixa till så hela håret blev samma färg.
Resultatet blev mörkare och mer koppfärgat än det förra.
Och i med dom stod och trampade fram och tillbaka angående färgen, hann dom inte slinga det, som jag hade bestält tid för.

Förutom att färga håret skulle det klippas, och det blev jag supernöjd med!
Jag har fortfarande långt hår, men det ser ut som en frisyr nu i jämnförelse med innan.
Håret påminner inte om en rullgardin i hela ansiktet!

Men jag sörjer fortfarande den gamla färgen. Det märk så tydligt att jag verkligen gillade den, i med jag brukar byta nyanser och färger varje gång jag färgar håret.
Stor skillnad blev det även på mitt "vardagssmink". De skuggor som jag hade innan kommer inte fram på samma sätt alls med den nya hårfärgen.
Så det känns lite tungt som om man måste börja om från början.
Förhoppningsvis tvättar jag ur en hel del färg de första tvättarna och att håret snabbt bleks lite så det kanske på minner mer om den gamla färgen.
Och nästa gång jag färgar håret är det JAG som bestämmer min egen hårfärg!



Här är det nya håret!
  


Bilder på det gamla håret:
 

Kommentarer
Postat av: inthemake

Ohh va fint, gillade färgen jättemycket!

2008-11-27 @ 10:16:52
URL: http://inthemake.se
Postat av: Linda

Det blev ju vrålsnyggt!!!! Så vackert och dina ögon fullkomligt lyser! Trist att de inte lyssnade på dig, de är ju faktsikt du som bestämmer, en sak om de är risk för att förstöra håret att frisören kan tveka men så va ju inte detta fallet, men va nöjd ändå, de är så fint!!

2008-11-27 @ 22:11:43
URL: http://bettieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0