Äntligen på plats!

Efter en lång helg med mycket stress och pizza, är i nu på plats i den nya lägenheten.
Det känns ruskigt bra!
Fastän vi sover i vardagsrummet, tills sovrummet är färdigt, så känns det ändå mysig och bekvämt.
Jag har ju Philip vid min sida hela tiden, så ingenting kan gå fel!

Dagens misssion var att bställa bredband, och jag har aldrig varit med om något så invecklat någonsin!
Det ä ju lättare att boka kirurgi än att skaffa bredband i huset där vi bor!
Hyresvärden har varit så finurlig och gjort huset till comhemhus, vilket jag inte kan klaga på.
Men att han bara har lagt kablar till kabelTV i huset är väl ganska korkat?
Så jag fick ringa vidare för att skaffa bredband via telejacket (Någon som vi hade när jag var liten och det inte gick att ringa och vara på internet samtidigt!)
Efter ha ringt till alla dom stora bolagen som inte kunde hjälpa mig kom jag äntligen till Bredbandsbolaget och dom blev min räddare i nöden.
Jag fick till och med fast hemtelefoni på köpet!
Inte illa alls!

Jag tycker att man ser reklam i TV och tidingar varje dag om billigt bredband och allt möjligt, men när det väl kommer till att få det att fungera blir det strul.
Men jag måste ge alla de tjejer och killar, som har suttit i kundtjänsttelefonen, en stor eloge!
Helt underbara och hjälpsamma har de varit och gett mig superfin service.
Utan dem hade jag fortfarande suttit utan bredband, liten och hjälplös!

Ikväll är det annars träningsdax och handla lite middag.
Önskar er alla en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0