Tattoomässan!

Har ju glömt att berätta om Tattoomässan som varit för någon helg sedan!

Vi var fyra stycken vänner som åkte in till Malmö i fredagseftermiddag. Först gick vi på Mando, en helt underbar restaurang som uppenbarligen våra vänner missat!

En helt fantastisk middag och en flaska vin senare begav vi oss till Amiralen för att avnjuta riktig konst.
När vi kommer innanför dörrarna (Och har betalt det hutlösa priset på 150kr i inträde!) känner man lukten.
Den där speciella tatueringslukten. Jag känner mig som hemma.

Även om jag inte är tatuerad själv än, så har jag redan som liten varit med min pappa hos tatueraren.
På äldre dar har jag följt med alla mina vänner och pojkvänner, för jag känner mig som hemma och jag trivs så bra.

Folk känner nog sig säkra med mig framför sig i stolen. Kan tänka mig att det är grymt nervöst att ta steget att sätta sig och verkligen göra en tatuering.
Det är ett stort steg.


I hallen på mässan var de tatuerare samlade från alla världens hörn!

Kroatien, Japan, USA, Spanien, Island, Norge, Danmark och Sverige så klart, alla med sina egna stilar och talanger.
Det var helt underbart att traska runt på mässan och bara få titta på alla dessa konstnärers verk.
Vissa av dom gick till och med mitt ibland oss!

Jag själv var mer intresserad en ny sorts piercningmetod. Så jag begav mig till de få utställare med piercare.
Jag hittade faktiskt min "alldeles egna piercare" eller den killen som har gjort mina senaste tre piercningar.
Och han var faktiskt den enda i södra Sverige (Skåne alltså...) som utförde denna sorts piercning.
Jag har varit så sugen att göra den ända sen jag såg det i en tysk tatueringstidning. (Underbart med tyska tidningar för dom vet inte vad censur är! + Att dom provar på allt.)
Min underbara piercare försäkrade mig om alla risker men även många fördelar att göra ett sådant smycke. Uppenbarligen var den mindre skadligt och man löpte mindre risk för infektion och allergi. Och jag, som trotts min allvarliga allergi mot nickel, måste vara 100 % säker på att jag inte kommer förgifta mig själv i processen!

Men det skulle inte vara några som helst problem, vilket gör mig väldigt glad!

Dock är metoden mycket dyrare än en vanlig piercning, men den kan det verkligen vara värt om den är säkrare för min kropp.


Jag måste nu nämna att den söndertatuerade killen, alias Lizardman, var särskild gäst på mässan.
Han är killen som tatuerat sig alldeles grön och fjällig i hela ansiktet och största delen på kroppen. Han har även låtit klyva sin tunga, lagt implantat i ögonbrynen och slipat sina tänder spetsiga, för att få ett mer "ormlikt" utseende.
När jag hade stått och tittat på honom ett tag så slog det mig, nästan som en chock, killen kan fan inte gå hem och tvätta av sig sen!

Vad gör han när han inte tycker att grönt är så fint längre?

 Han har alltså permanent gjort sin hy grön... Och vi är rädda att vi inte ska kunna få jobb om man tatuerar sig på underarmarna!

Skrämmande galet.


 

 


Kommentarer
Postat av: inthemake

Nä, men visst är det sjukt hur man vänjer sig vid att titta på honom. Vid första anblicken tycker man att han ser helt sjuk ut & efetr typ 20 minuter så har man nästan glömt bort att killen är grön!! hahahaaa

2008-10-27 @ 10:32:34
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0