En vanlig tisdag...

Igår var en väldigt lugn dag...
Började dagen med att tvätta och diska hemma.
Framåt eftermiddagen gick jag in om Åhlens för att fixa en sophink till toan.
Jag har en så kallad "trashcan" ståendes där, men den är för smutstvätt!
Men inga av mina gäster verkar förstå det...
Jag köpte även en klocka till köket, så nu är köket äntligen helt komplett.
Känner mig så nöjd äntligen. Fixade även lite i badrummet, så nu är det också 100%!

I dagarna syr jag och mamma på mina gardiner till sovrummet.
Handlade tyg i måndags och jag hade nog valt dom dyraste tygerna i hela jävla affären...
Det är helt klart inga billiga gardiner!
Sen köpte jag guldiga toffsar och dom var misann inte billiga dom heller...
Men jag skulle ju ha dom största så jag får väl skylla mig själv...
Hoppas verkligen jag kan få upp dem innan lördag, då släkten kommer!
Bara att sy som bara attans!

Hittade ett sideboard hemma, som jag har fått av min gammelmormor när hon gick bort, vilket kommer passa strålande i vårt sovrum!
Med prydnadskuddar och två ljusstakar på, så kommer det lyfta hela rummet.
Något har man ju lärt sig från Simon & Tomas!
Jag hade en klocka i mitt gamla sovrum som hade slutat fungera.
Det ironiska var att det är två klockor, och BÅDA hade stannat!
Men igår provade jag att sätta i nya batterier och nu fungerar dom hur bra som helst... skumt...


Här ser ni tyget som gardinerna ska sys av, plus den "lilla" toffsen!

 


Den dubbelsidiga klockan som plötsligt fungerade igen:




Köket, nu när det är färdigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0