"Me and Nettan" - Musikvideoinspelning.

En lång spännade helg har gått och just nu ligger en liten burk med videoband redo att klippas ihop till en musikvideo.
Helgen har klappat bra och allt har gått nästan enligt planerna. Det finns ju alltid något som måste lösas efter hand, men teamet har jobbar bra tillsammans och det mesta har gått som på räls.
Något som var nytt för mig denna gången var att vi filmade med "riktig" film. Annars spelas allting in digitalt och man har hur mycket utrymme som helst att spara olika tagningar på. Men det blir inte lika snyggt som när man gör det mest riktig film. Därför ville vi chansa lite och prova för en gångs skull!
Det krävs mycket mer av hela teamet i med vi har max 2 chanser på oss på varje scen, sen är rullen full!
Dom kostar ju en del dom där rullarna, så vi ville spara så mycket som möjligt.
Så hög presition och konsentration gällde hela tiden.
Mindre trams (vilket vi är duktiga på!) och mer tänka.

Första dagen spela vi in i en helt fantastisk lägenhet i centrala Malmö.
1800-tal med 4 meter till taket, stora ljusa fönster och samtida möbler i turkost och vinrött.
Så vackert!
Här spelade vi in första delen av videon. Här bor en liten flicka som har tråkigt i sitt drömslott. Hennes två vita kaniner vill inte leka och hon är alldeles ensam. Det enda hon har att leka med är sitt dockskåp, där hon har 3 figurer förställande de 3 medlemmarna i bandet.
Plötsligt hoppar hon in i dockskåpet och hamnar i en dunge i skogen där bandet spelar och hennes två vita kaniner springer vid hennes sida.
Ni har fått ett litet smakprov i alla fall. Sen får slutet var lite av en överraskning!

Så igår kväll spelade vi in i bokskogen utanför Malmö och av någon anledning tyckte naturen att det var dax att skruva ner värmen till riktigt höstväder och endast 5 grader!
Vi hade stackars bandet i typiska 1800-tals outfits så de frös så de skakade!
Vi jobbade fort och fick i dom lite kaffe, så var alla glada igen.

Jag har fått godkännade från bandet att visa bilder från inspelningen och senare kommer jag lägga upp hela videon, så ni får se vårt mästerverk!
Allt smink har jag stått för och jag känner mig riktigt nöjd.
Och jag hoppas jag aldrig mer måste sminka så svårtsminkade killar som i denna videon!
Det tog mig dubbelt så lång tid att sminka dem som tjejerna och där skulle jag ändå pilla med lösfransar och dylikt!
Nä, suck it up boys och ta sminket som en man!


Här är några smakprov från inspelningen:

   
 

  

Bild 1-5 är taget från den vackra lägenheten. Flickan är huvudpersonen (aka Jessica) och hon håller i en av de två vita kaninerna, Holly och Twister som vi fick låna till filmen.
Bild 6-8 är tagna i bokskogen. En bild på teamet under inspelning. Bild 7 är på vårt band Me and Nettan i sina supersnygga kostymer och smink! Sista bilden är på våra dansare, som till sist blev sminkade men var tvugna att dansa i linne i den 5 gradiga kylan!

Tack för en otroligt rolig och händelserik helg!
Och vi håller tummarna för resultatet!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så spännande, vackra bilder ska bli skoj att se hur det blev den!!!

2008-10-04 @ 00:27:36
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Linda

va för snabb där, sen inte den ;o)

2008-10-04 @ 00:28:15
URL: http://bettieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0