SM i lund, singstar och "vem vet mest".

Ja, allt detta var vad mina helg bestod utav.

Det började i fredags att jag kom ner till träningen på kvällen efter ha jobbat sent.
Vi bestämde så klart att vi skulle åka in till boxnings SM i Lund på lördagen och titta på en av våra killar som skulle gå match. Så spännande det skulle bli!
När sedan kom in till Lund vid 12 tiden på lördagen, fick vi reda på att våra lille kille hade åkt på storstryk redan dagen innan och skulle inte vara med på semifinalerna på lördagen. Vilket var otroligt tråkigt!
Vi alla vet att han är väldigt duktig och kom faktiskt 2a i SM förra året.
Men vi höll ju till godo med dom matcher som gick förståss. Först ut var tjejerna på 69 kilo-klassen.
Inga små flickor inte! Och fy vad dom banka på varandra!
Jag som har fått höra att jag snart borde gå min första match blev ganska avskräckt av att se dessa flickor slåss. Dom var helt klart värre än killarna.

Sen var det killarnas tur. Viktklassen började på 54 kilo... Detta är minsann inga stora pojkar!
Jag var ju rädd att dom skulle gå av på mitten!
Men roligare blev det ju högre vikterna blev. Och matcherna blev riktigt spännande.
Jag lärde mig massor av att titta på alla medverkande. Allt från boxarna till sekonderna och tränarna.
Vi satt och övade in alla tecken och vad man får göra och inte göra. Det är ett helt uppslagsverk!
Jag satt och peppade mig själv att en dag skulle jag stå där i ringen, men ack vad svårt det är.
Både Sussie och Lena körde idrottspsykologi på mig hela dagen, men det blev inte mycket bättre.
"Viljan att vinna måste vara större än rädslan för att förlora"
Min rädsla för att förlora är definitvt större än driften att vinna. Min största rädsla är att förlora.
Jag ger mig aldrig in i något jag vet att jag inte har stor chans att ta hem.
Något jag verkligen behöver jobba på och hoppas att jag kommer över.

På kvällen var vi hembjudna till en granne till mina föräldrar på Singstar kväll!
Det är något vi har några gånger om året, och har alltid lika roligt.
Alla är duktiga och kan bjuda på sig själva, vilket är ganska viktigt på ett sådant spel...
Det slutade i alla fall med att vi hade druckit alldeles för många Cosmopolitans, jag och pappa fick mötas i Queen's "Who want to live forever" från Highlander. Helt klart en syn må jag säga!
En helt underbar kväll som alltid innefattar tappade röster, sprit och dans.
Hoppas vi det blir fler kvällar till sommaren förståss!

Söndagen var mycket lugn. Sovmorgon till 9(!), åka till stranden och kasta pinne med Charlie och vara psykolog med Janne. Träffa Simon och titta på alla veckans avsnitt av "Vem vet mest?" på TV2.
Jag vet inte om jag känner mig gammal som tittar på TV2 eller smart för att jag faktiskt kan svara på ganska många av frågorna i programmet?!
Jaja, roligt är det i alla fall med frågesport. Särskilt ett sådant program som har en så stor vidd på frågorna.
Allt från geografi till historia och kultur - Till och med Disney!
Jag förundras förståss varje gång av vinnarna i dessa program hur klipska dom egentligen är.
Att det får plats så mycket information i deras huvuden är en gåta.
Simon och jag klarar oss ganska bra hemma i TV soffan i alla fall!


Queen - Who wants to live forever
(En bättre verson än den som gavs i lördagskväll!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0