Var jag numera fördriver min tid...



Här är jag hela dagarna!
I Vendels brödbutik i Malmö.


Jag började jobba för Herr Vendel redan förra sommaren, men då i caféet och bageriet i Kåseberga.
Nu har han öppnat en butik i Malmö för bara sitt fantastiska bröd, och jag fick följa med.
Det är supersöt liten butik med massor av underbart stenugnsbakat surdegsbröd, men också massor av exlusiva tillbehör från alla jordens hörn.
En extra fin olivolja från Frankrike. Särskilda nötter från Spaninen. Whiskeysenap från Österlen.
Och mycket mycket annat...

Det är mysig stämning med "Four seasons" alltid spelande på stereon.

  


Så de sminkningar som jag kommer visa framöver, i alla fall medan jag står i butiken, kommer vara enkla och diskreta. Något som bara tar några minuter innan jag möter brödbilen och beger mig till Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0