Äntligen hos Frisören!

Jag brukar alltid vara lite nervös innan man ska till frisören - Positivt nervös då förståss.
Jag har långt lätt hår som tåler hur mycket som helst.
Så jag har gått och klippt och färgat håret på hårskolan Leep i Malmö ett par gånger. Duktiga flickor i allmänhet. Brukar bli nöjd när jag går dit där. Fast sist blev jag väldigt avskräckt!
Dom färgade nästan sönder mitt hår och sen försökte dom klippa det. Det slutade med att läraren fick klippa rätt det åt dom!
Så inga amatörer nära mitt hår igen... Nej Tack!

 Jag har fått jättestort förtroende för min kollega Monica från Hairbiz, så hon fick bli den lycklige att ta sig an mitt hår.
 Mitt hår är i fin kvalitée, skulle jag väl själv påstå, i med det är så pass långt som är, men så fruktansvärt tungt och platt. Gud, va tråkigt det är!
Sitta i 2 timmar med en locktång i håret tjänar ingenting till. En timme senare är det lika platt igen...
Vanemänniska (eller räddhare?) som jag är vill jag su samtigit inte klippa va det heller!
Lite moment 22 här...

Men Monica löser allt!
Så med massor av uppklippta partier och snygga linjer så blev det hur bra som helst!
Lite lugg är ju aldrig fel. Slippa den där "gardineffekten" som fick varje gång jag släppte ut håret.
Såg knappt ut själv ju...


Så här fint blev det:


 


Kommentarer
Postat av: carolina

så vackert! jag älskar din hårfärg! :-)

vad tar hon för en klippning, din kollega?

skulle behöva lite hårvårds 112-hjälp ^^

2009-08-25 @ 20:26:48
Postat av: Therese

Till Carro:

Tack ska du ha vännen! :D dock blir det rött igen snart... eller aif rödare.

hon klippte mig för 340:- eller nått sånt.

Inte jättebilligt, men det är väl värt det!

Hon är sjukt duktig!

2009-08-27 @ 10:52:30
Postat av: Simon

Vilken snygg skjorta;)

2009-08-31 @ 22:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0