Ska man skaffa?

Jag är så förälskad!
Jag som är en sådan kattmänniska och har inget alls intresse av hundar vanligtvis, har nu kommit på andra tankar.
Ska jag skaffa en katt, som är så van vid och som jag faktiskt saktar otroligt mycket sen jag flyttade hemifrån eller ska det bli en liten vovve?

Den stora frågan - Kommer jag ha tid?
Ingen aning... Usch, det är så svårt.

Vi har ju bara för 2 månader sen gjorde av med vår förra hund.
Ja, det var ju inte vår hund, han bara bodde här i 8 månader, men ändå!
Vore det helt hjärtlöst att skaffa en valp nu då?

Dock kan man ju glädjas åt dessa otroligt söta bilder på den lille vovve som jag vill ha!
En liten Welsh Gorgi.












Kommentarer
Postat av: carolina

Underbara hundar de där små corgisarna! :-)

Hade själv ett öga åt det hållet när det "begav sig för oss" ;)



En liten och pigg och arbetsglad hund! Inte så vanlig i sverige, men precis som cavalieren, Royal ;)



Om du nu ska plugga kanske du inte är borta så långa dagar, då hade det kanske varit läge?

Undrar du något så fråga gärna, som den fullfjädrade hundidioten man är.



Corgin gillar att arbeta, spår och sök bland annat, men även lydnad och annat "bruks".

Kanske kan man se Therese på appellplan inom en framtid då alltså? :-)



2009-08-25 @ 20:31:23
Postat av: Therese

Till Carro:

Ja, jag är så fruktansvärt sugen på denna lilla kamraten! Det går ju inte att motstå!

Och plus att den är så bra resestorlek, du om någon förstår ju den! ;) Det finns ju inte plats i vår lilla lägenhet för en stor drummel! Typ som Charlie.

Det är ingen sån "lillen bjäbbehund" utan verkar vara en lugn och stabil typ. Var kan man hitta sånna? =/

2009-08-27 @ 10:33:38
Postat av: Fröken Bengtsson och lilla råttan

Hitta vad? Hundar som inte bjäbbar eller corgis?



Icke bjäbbande hundar är ett resultat av god uppfostran, fin kontakt och grundläggande respekt mellan hund och förare. Så det kan vi ordna om du behöver hjälp.



Om det är corgis du letar efter finner du uppfödare här:

http://www.swck.org/



Vid ev valpköp hjälper jag dig mer än gärna med att kolla RAS, och annan nyttig info.

Det är sådant jag pysslar med dagligen... ^^



Förresten, vill du följa med till Sofiero den 13e sept? Utställning, jag tror dessutom jag kan fixa gratis inträde till oss. :-)

Hade varit kul med sällskap. KRAM!

2009-08-27 @ 20:57:38
URL: http://vision400.blogg.se/
Postat av: Therese

Svar:

Ja, en liten kompis hade varit kul!

Men den känns inte så stirrig om du fattar vad jag menar? Som alla dom här dvärgpinchers som springer runt i glittriga halsband med blonda ägare, dom verkar så förvirrade och stirriga. Medans corgin känns lugn, sansad och "Klarsynt".

jag pallar inte en hund med stirrigt lynne alá Charlie.

Jag får återkomma efter helgen när jag fått schemat till skolan. Men visst hade det varit sjukt kuL! :D

Verkligen! Låter jättemysigt!

2009-08-27 @ 21:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0