Terminens första boxningspass...

... och fy vad jag är otränad...
Det är sååå länge sen jag var nere och tränade nu.
Usch...

Jag började jobba sånna sjuka tider någon gång i juni och efter det så har träningsen fått bli lidande.
Jag har hunnit komma ner någon enstaka gång på boxningen och jag har försökt komma ut och springa eller cykla längre sträckor, men efter långa arbetspass i värmen på Vendel ale Stenar så känns det inte så värst motiverande.
Jag har behövt min sömn om man säger så.

Det finns dom som påstår att man har tillräckligt bra muskelminne för att komma in i träningen igen ganska fort, dock inget jag kan förstå just nu. Jag kommer ha fruktansvärd träningsvärk imorgon.
Fast nu har jag slutat mina mongolånga arbetstider ute på Vendel och kommer ha ett "normalt" arbetsliv under en lång tid framöver, så då kommer jag kunna träna i normal ordning. Kanske komma till det där nästa steget som känns så lockande.
Innan jag slutade var det tal om att jag skulle kunna börja träna inför tävlingar till hösten, men det är helt borträknat nu efter mitt uppehåll hela sommaren. Det är bara att snällt och vänligt börja om från början känns det som. Tävla hade varit så kul, men så skrämmande... Många blandade känslor där!



Nä, nu duschen och sen sängen.
Jag lär behöva sömnen efter det här!



En liten bild från träningen i våras, tagen av Billy Berg förståss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0