Eld vs. Is

Först ut i serien av sminkningar och fotograferingar som jag och Billy ska gå egenom var Eld vs. Is.
Våra modeller var Frida och Therese.
Den ursprungliga idéen var isprinsessa med massor av stenar och glitter. Fast som många idéer så omvandlas dom efter hand och blir något helt annat. Precis så gjorde denna också. 
Det är roligt att se processen och var man hamnar. Så från att bara ha en modell och "isprinsessa" så blev det två modeller och någon typ av "jing och jang tema" på det.
Sånt som händer och det är bara att följa med i vart idéerna tar en.

Så här är resultatet efter en lååång kvälls slit i studion.

Först ut är Eld som modellas av Therese.









Nästa ut är en modell som har återkommit mååånga gånger när jag o Billy fotar och det är Frida.
Jätteduktig tjej som allitd chockar mig! Tar feedback och direktiv väldigt bra, superlätt att jobba med!
Hennes bleka hy och ljuda hår o isblå ögon kunde inte passa bättre än Fröken Is!







Och så några behind the scenes-bilder!




Kommentarer
Postat av: Carolina

Den dära fantastiska snö-sminkningen... Tar luften ur mig varje gång jag ser det igen, det är så galet vackert.

2009-12-15 @ 01:52:46
URL: http://vision400.blogg.se/
Postat av: Therese

Till Carro:

Tack ska du ha vännen!

Tänkte på dig när jag lade upp den, i med du var så förtjust i den förra jag gjorde. =) Denna är ännu bättre tycker jag själv. Hoppas du gillar fler än den bara... ;) haha!

2009-12-15 @ 21:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0