Att fotografera gravida kvinnor.

Det är helt klart en klass för sig!
Sjukt svårt och känsligt ämne för många.
Vad är okej? Vad är för mycket?
Jag tycker att gravida kvinnor är så sjukt vackert, så dom borde inte skämmas över någonting alls!
Otroligt töntigt att börja tjatet med att hur fula dom är och hur tjocka dom är; Du är fan gravid!
Du är tjock just nu!

Anledningen till att jag efterforskar just nu i detta ämne är för att på onsdag ska jag göra en fotografering för Lasarettet i min hemstad, på BB. Det är en höggravid kvinna som väntar tvillingar som ska fotograferas i ett badkar.
Helt klart en nöt att knäcka.
För jag får inte använda levande ljus, för det finns ju gastuber inne i förlossningssalen.
Inga bröst får synas, för det blir för porrigt. Och när jag föreslog badskum blev jag nedröstad för det såg inte naturligt ut.
Jag har pratat med kvinnan som står modell och hon verkar lita på mig i alla fall. Fast hon hade helst velat ha bikini på sig, vilket definitivt ser onaturligt ut.

Många om och men... Massa sekretess och regler.
En av mina knepigaste fotograferingar någonsin måste jag säga!

Det vikigaste för mig är att den kommande mamman känner sig bekväm, för gör hon inte det kommer det synas på bilderna och då är mitt jobb bortkastat.

Och varför i ett badkar lan man fråga sig?
Jo, det undrar jag med! Det är 100ggr lättare att fota någon som är på torra land.
Dom ville förmedla att detta är ett alternativ för sjukthuset att föda på, i vatten.
Så därför får ju modellen ligga i plurret då...

Detta kräver lite eftertanke och research för min del.
Men jag är positivt nervös helt klart!


Definitivt för porrigt men riktigt coolt!


Kommentarer
Postat av: Simon

Den där bilden är väl iof inte det minsta porrig, fast kan ju förstå att den vore olämplig kanske.

2009-02-16 @ 18:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0