Tankar inför måndag...

Måndag är en väldigt speciell dag för oss här hemma, det är nämligen så att vi har tackat Ja att blir fosterföräldrar till en hund, som ännu inte har hittat något permanent hem.
Hunden är oönskad i sitt eget hem, där han bott i 7 år och dom vill nu adoptera bort honom omedelbart.
Eftersom det är svårt att hitta en familj till en så pass gammal hund vet jag om att det kommer ta tid att finna något passa hem där Charlie (hundens namn) kan stanna till är dax att lägga hatten på hyllan.
Charlie är även en hund som inte har fått så mycket uppmärksamhet och är väldigt understimulerad vilket gör att han är stimmig och nervös. Han har ingen diciplin och regler, så allt detta måste vi kunna stabilisera ganska omgående om han ska kunna bo med oss i lägenheten.
Anledningen varför vi har tagit an oss detta är för jag inte jobbat mycket nu för tiden och har tid att ge honom, gå ut med honom och ge honom den kärlek han förtjänar.
Han behöver en fast grund i sitt liv och jag hoppas att ägarna kan finna detta för honom.
Tills dess hoppas jag att han kommer vara lycklig hos oss.

Charlie är en vallhund av sorten som finns i Babe - Den otroliga lilla grisen.
Fast han är helt svart. Med underbara bruna ögon.
Så han behöver mycket motion, hunden blir fan aldrig trött!
Men jag hoppas han ska få det bra. Och håll tummarna att jag klarar detta!


 

Kommentarer
Postat av: carolina

oh men nä! är det en SÅN hund?



ah, helt fantastiska... har alltid velat ha en sån...

om du vill kan jag komma till Ystad så kan vi träna tillsammans?



Förresten, jag ska bli utbildad instruktör i lydnad genom brukshundsklubben! inte illa va?

:)

2009-01-23 @ 14:43:39
URL: http://vision400.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0