Välkommen Charlie!

Igår kväll kom Charlie hem till oss.
Charlie är en blandras hund på 10 år som just nu inte har någonstans att bo, så han får bo hos oss.
Jag har länge varit nervös och ängslig över hur det ska gå att ta hand om en 10 år gammal hund.
Och särskilt jag som bara har ägt katter i mitt liv!

Charlie är förståss en jättesnäll hund som bara aldrig fått någon uppfostran.
Så vi måste börja från början...
Lära sig gå i koppel, inte springa i soffan och inte skälla på allt som kommer utanför dörren.
Men mestadels behöver han lära sig att koppla av!
Han har inte fått mycket stimulans under sina 10 år och blir lätt hispig och okontrollerbar i folksamlingar eller liknande.
Så jag börjar med mycket motion!
På det sättet tror jag att jag kommer fram till honom. Under tiden lär jag honom att gå i koppel och på så sätt varva ner.
Tack till Carro som gett mig lite Ceasar Milan - tips, så detta kan gå så smidigt som möjligt!
Jag bheöver plugga lite...

Några bilder på vår nya familjemedlem:

 
 

Kommentarer
Postat av: inthemake

Men sicken sötnos ;)

2009-01-28 @ 07:57:52
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0