Läkarna gav upp på mig...

Det fanns ingen svar på varför jag fick alla mina konstiga utslag, så huddoktorerna gav upp.
Dom där klisterlapparna som jag hade på ryggen i flera dagar, som gjorde mitt liv allmänt jobbigt, gav inga resultat.
EN av dom 24 ämnena under plåsterna gav utslag och det var nickel.
Men det visste jag ju innan! Hela kroppen full av piercingar så jo, jag har mäkt det där med nickel innan.
Plus att det är en kvinna på 100 som INTE är allergisk mot nickel. Så stor chans liksom...

Hade fler av ämnena under plåsterna gett resultat, gett någon typ av irritation på huden, så hade dom fortsatt forska i vad det kan vara. Men nu är det tvärstopp!
Vilket jag tycker är konstigt... För det är väl nu man borde fortsätta leta efter nya svar?!
Läkaren bestämde sig för att utslagen kom från en stark nickelallergi som jag antagligen fått från hantering av pengar eller helt enkelt missat att ett av mina halsband innehöll nickel.
Sånt kan jag tycka är fruktansvärt orättvist!
När jag är väldigt medveten om min nickelallergi, jag använder ytterst sällan halsband över huvudtaget, skulle jag gör det är det definitvt äkta vara. Men grejen ligger ju fortfarande i att jag fick utslagen när jag jobbade som hemstäderska!
Där kom jag ALDRIG i kontakt med varken pengar eller andra metaller.

Jag vet att min nya söta färggranna skarfs ger mig utslag efter som den är full av silvertrådar, men jag köpte ju den för max 2 månader sen!
Detta har ju hållit på i över 8 månader!

Vilket ger mig dessa resultat:
1. ca. 1200:- fattigare efter alla sjukhusbesök + bensin till S-hamn.
2. Jag fick beskräftelse per journal att jag är allergisk mot nickel.
3. Utslagen är på väg tillbaka, men fick det tröstande beskedet att det fanns piller mot det.

Jag vill inte trycka i mig massa piller när jag jag inte vet VARFÖR utslagen är där från första början!
Jag satte in en plastpine i armen för 3 månader sen för att slippa alla dessa förbannade piller... Är inte sugen på att börja igen.



Så vad gör man?
Vad är nästa steg?
Vem ska hjälpa mig?






Kommentarer
Postat av: Carolina

Minns inte om jag har frågat, men provade du det jag sa om parfymfritt tvätt/sköljmedel?



Och en sak till, nya kläder är ofta fulla av skit när man köper dom. Jag tvättar allt innan jag använder det.

Även scarfs och sånt. Annars kliar det som tusan.



Be dom göra en mer utförlig utredning då? Är det inte det de har lön för?

2009-06-15 @ 21:56:41
Postat av: Therese

Till Carro: Jodå, har inte använt tvättmedel med parfym eller nått sånt sedan jul! Använder själv inte parfym. Men grejen när den att en av lapparna på ryggtestet var just parfym, och det reagerade jag inte på. Så det är inget sånt...

Uppenbarligen finns det inget jag kan göra, för det finns inga fler spår att gå efter. Jag vet att jag är lite känslig mot min nya scarf i med den är full med metalltrådar, men inte mer.

2009-06-17 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0