500!

Ja, mina kära vänner... Detta är mitt 500:e inlägg här på bloggen!
Helt galet fort har det gått!
Tänkte ha en liten minnesstund här med er på mitt 500:e inlägg, det är ju alltid roligt att titta tillbaka på vad som varit.

Det var den 23 september 2007 som jag började skriva här på bloggen.
Jag var skeptiskt till idéen att dela med sig av sig själv så offentligt, tyckte att det verkade väldigt läskigt och jag klände mig nästan naken på något sätt.
Detta skulle dock bara vara ett plats för mig att tala om för min familj och vänner där hemma vad som pågick, eftersom jag har flyttat till Malmö för att utbilda mig till makeupartist.
Det gjorde även att jag inte kände mig så ensam...
För att flytta från en min hemstad till en storstad som Malmö var en stor skillnad och jag var inte van vid den totala anonymitet det innebar.
Jag har nog aldrig känt mig så ensam i hela mitt liv!
Så det var skönt att få ventilera av sig i mellanåt.
Jag hade ju skolan som tog upp nästan all min tid ändå, vilket var skönt.

I början skrev jag om alla roliga moment som vi gick egenom på skolan.
Allt från Clean Beauty, Marilyn Monroe till Dragqueens och sminkeffekter.
Så roligt jag hade!
Och jag skrev...
Det hände massor på min startbana till att bli makeupartist och jag omfamnade allt som kom i min väg.
Allt från modevisningar till TV och långfilm.
Jag njöt av varenda sekund.

Jag skrev bara om mitt liv och var inte så insatt i smink- och beautybloggare var för något förrän denna vackra svarthåriga skapelse tog kontakt med mig. Ingen mindre än vår kära Rocketqueen!
Hon informerade mig om att det fanns en hel värld av likasinnade människor som mig där ute, och som gärna ville veta mer om mig. Hon överröste mig med beröm och jag blev bara generad. Jag trodde inte jag hade något speciellt, men hon övertalade mig.
Hon skrev om mig på Pret-ty.se, Resan till makeupartist. Jag var så hedrad.
Efter det blev min blogg något mer än en kontakt till min familj och mina läsarsiffror ökade med jämn takt.
Inte något helt ogreppbart men tillräckligt för att det skulle sporra mig att fortsätta min väg till framgång.

Det har hänt massor under dom här 1,5 året som jag har skrivit här, och jag tycker alltid det är lika roligt att kika tillbaka och minnas. Från första skoldagen på makeupstudion till den dagen då jag stod med mitt diplom i handen som Professionell diplomerad Makeupartist.
Vilken resa!

Smink och skönhet har fått en helt annan innebörd i mitt liv efter den här upplevelsen.
För jag var nog en av de få som gick denna utbildning för att man var intresserad av konsten bakom.
Inte för att kunna sminka sig som något kändis utan för att kunna skapa något vackert.
För min resa gick ju från en målarpensel på en duk till en sminkpensel på en annan typ av kanvas.
Jag hade ingen aning hur stor denna världen var och lär mig något nytt varje dag.

För när jag började på Makeupstudion hade jag ALDRIG noppat mina ögonbryn förut!
Jag tyckte inte detta var nödvändigt och gjorde mest ont.
Kvinnor var vackra som dom var och skulle inte spöka ut sig och inbilla sig att dom var någon annan.
Särskilt inte göra något som gör ont!
Men jag ändrade min syn på sminkvärlden.
Den var inte så ytlig och plastig som jag trodde.
Jag fick ny inblick i varför man gör allt detta och att det faktiskt ger en ibland själslig förändring. 
Att känna sig bra på insidan är att veta att man ser bra ut på utsidan.
Jag lärde mig att stråla på ett helt annat sätt.

Jag har aldrig ångrat min karriärsväg.
Den har säkert massvis av överraskningar kvar till mig.
Och jag hoppas att jag aldrig slutar förundras...


Några roliga sminkminnen!

(Men se, där är ju den underbara Rocketqueen, första raden till höger, in person!)
  

  


Kommentarer
Postat av: Lellky

Grattis! Kul o höra =)

2009-03-14 @ 09:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0