Eurovisionlördag!

Ja... lite sent ute här med några sminkingar som jag gjorde förra lördagen.
På dagen var jag och Philip och shoppade lite och då räckte det med en lite diskret grå/silvrig sminkning.
Mest så jag kunde gå utanför dörren typ...
Hade sprungit runt hela Malmö i jakt på något som jag visste i mitt huvud hur det såg ut men inte hittade. Så frusterande!
I mitt sista hopp och förtvivlan gick jag ner på vårt lokala utbud av affärer och hittade det jag sökte efter!
Det blev som en magisk upplevelse! Då man hittar just det där.

Sminkningen är snäll och blek.
Jag har fått dille på det där med ha genomskinliga skuggor. Det passar bättre på mig tycker jag.
Det blir för starkt till min ljus hy och skär sig mot allt det stora röda håret!
Så in med färg men diskret.





Sen på kvällen var det Eurovisionkväll!
God mat och i gott sällskap och en hel kväll av fruktansvärd musik.
Kunde ju inte bli bättre!
Jag hade i alla fall någon i min närhet som var lika förtjust i musiken som jag, vilket gjorde saker lättare att vara negativ till hela grejen. Fast vi hade kul, och vi röstade minsann allihopa!
Klart höll jag först och främst tummarna för det svenska bidraget, så patriotisk som jag är, men jag blev faktiskt besviken... Låten höll inte alls samma gnista som den gjorde på uttagningen i Sverige.
Så tråkigt, för jag gillade faktiskt låten i övrigt.
Så därför övergick jag att heja på Danmark. Den enda låt som kändes någorlunda vettig och som faktiskt hade en tjusig hårdrockare i skinnbyxor i bandet! Det höjde ju poängen avsevärt!
Man skulle nog hört oss där vi satt och skrek åt vem som fick poäng och inte poäng, för alla hejade ju på vart ett land.
Så rivaliteten var verkligen på topp!
Supertrevlig kväll men jag är glad att det bara är en gång om året...

Här kände jag för att glassa på ordentligt!
Hade köpt nya skuggor i brunt skimmer som jag var tvungen att prova!
Och när det är Eurovision kan man spä på lite extra glitter!
Även dessa skuggor är lite genomskinliga fastän det är massor av färg. Detta ramar in mina ögon tillräckligt kan jag tycka, även om sminkningen inte ser dåligt gjord ut. För det gör oftast alldeles för lätta skuggor.






Kommentarer
Postat av: Inthemake

Gillade verkligen den med lite krut i, du är kanonsnygg!!

2009-05-28 @ 13:38:06
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0