Sch!

Det började i torsdags kväll.
På kvällen fick jag superont i halsen och kunde inte förmå mig att äta en enda bit middagen, fick bli en smoothie istället så jag fick nått i magen.
Sen kändes det bättre på fredagen, hostade lite och så där, men inget allvarligt.

På lördags morgon när jag kom till jobb upptäckte jag att jag höll på att tappa rösten...
Och det gjorde jag stegvis under dagens lopp.
Jag har en otroligt verbalt jobb, så det fann inga chanser att kunna låta bli att prata. På kvällen blev det bara sämre och sämre, till sist väste jag bara fram enstaka ord.

På söndagen trodde jag inte att jag skulle kunna orka prata hela dagen. Rösten var så svag redan på morgnen, så det skulle vara ett under om jag att jag orkade med 7 timmars pratande!
Det lyckades någorlunda kan jag säga. Vissa gånger var rösten helt borta, kunde inte få ut någonting!
Sen ibland blev rösten lite starkare och jag kunde höras av mina kunder i alla fall...
Det bästa med sånt här är ju då man får lite pubertalfall i rösten, som någon 15 årig pojke i målbrottet!
Kunde inte mer än skratta åt mig själv... och mina kunder gjorde oftast samma ska.
Igår kväll kändes halsen bara som ett enda stort sår. Jag har ju överanmsträngt den ordentligt hela helgen, vilket kanske inte är lyckat, men vad ska man göra?!
Så idag är jag ledig från skolan, nya kursen börjar imorgon, så det ska inte säga så värst mycket idag, bara det MEST nödvändiga! Får bli mycket bloggande istället, för jag kan ju aldrig hålla truten!


Att ha en fungerande röst är otroligt underskattat kan jag säga!
Jag saknar mig väldigt mycket....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0