Sminkjobb på Bröllopsmässan i Ystad!

Fick ett mail från en tjej som gick samma utbildning som mig på Makeupstudion strax efter jag slutat.
Hon jobbar idag som makeuplärare på en gymnsielinje med styling här i Ystad, och hennes klass skulle sminka och göra reklam för skolan på Ystads alldeles egna Bröllopsmässa imorgon.
Det var lite kort med folk som var utbildade makeupartister och frågade om jag ville ställa upp.
Det var ju självklart att jag ville! 

Jag får sminka 2st modeller i klassiska bröllopsminkningar efter min eget tycke, så jag fick ganska stort förtroende med en gång. För jag ska även vara ledare för klassen dom sista timmarna på mässan för läraren behöver gå tidigare. Det ska bli  roligt!
Hon nämnde även att det var bra för mig om jag var med hela dagen för att kanske i framtiden få in en lilltå på skolan. Det skulle vara det mest ultimata som skulle kunna hända mig just nu!
Att bli lärare, vilket är min största dröm just nu, men även att få kunna kombinera det med min makeuputbildning. Det är en dröm. Det är knappt jag tror det är möjligt.
Nästan så jag får nypa mig i armen.

Det som faktiskt känns skönt är jag är så lugn.
Jag brukar ändå vara lite nervös och ängslig innan jag ska iväg på uppdrag. Fast det går ju så klart alltid över när jag väl har börjat sminka, så försvinner allt annat. Då känner jag mig som hemma.
Detta är jag inte alls nervös över. Jag känner att jag kommer fixa det galant och att det är detta som jag ska hålla på med. Dom två bästa sakerna i mitt liv - Att vara lärare och smink.

Så jag hoppas kunna ta några bilder från morgondagen, så ni kan få se hur fint det blev allsammans!
Håll även tummarna för min eventuellt kommande karriär som lärare.
Ja, lärare kommer jag ju bli vilket fall som helst, inget snack om saken.
Men det finns alltid extra drömversion förståss!



Bröllopsmässa på Ystads Saltsjöbad imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0