Det underbara livet som student...

Ja, jag levde inte så värst länge förra gången som student, tack gode gud!
Jag blev mycket väl påminnd idag hur det verkligen är att vara student, vilket jag av någon anledning har förträngt. Så mycket att hålla redan på - ingen barnlek detta inte!

Sen det där stora problemet med kurslitteratur.
Jag väntade förståss tills jag fick träffa min lärare idag, så jag kunde fråga vilka böcker vi egentligen kunde tänkas behöva?
Vi fick ju en lista på 11 böcker förra veckan, som alla på lärarutbildningen fick, men den nuvarande kursen är bara på 10 veckor. Så innan jag lade ruskigt många ören på böcker som jag kanske inte behövde så väntade jag. Ha, vilket hån!
Klart du ska ha alla böckerna!
Dock var det BARA 4-5 böcker som var akuta, de andra behövde vi ju inte på två veckor ännu.
Suck...
Jaja, så det var bara att bege sig till första bokhandel. Där var den ju slut.
Nästan lika så och den tedje var svaret inte annorlunda!
Hur många ska läsa den här förbannade boken egentligen?!

Så jag och min nya kurskamrat Sandra fick lite mat i magen och sen hem och in på den billigaste nätbokhandeln. 5 böcker beställdes och jag är nu 1000:- fattigare...
I alla fall i 2 veckor till innan nästa beställning!

I morgon har vi vårt förta uppdrag eller delmoment i tentamen.
Observera att vi hade vår första lektion IDAG!
Här väntar vi inte på något... Pang på rödbetan!

Ja, håll tummarna för mig mina vänner.
Imorgon är det en monsterdag då jag börjar 08.15 och slutar ca. 17.00.
Fantastiska livet som högskolestudent!



Detta är vad jag behöver!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0