Praktikdax!

Ja, mina vänner, nästa vecka är det dax för Fröken Ekstedt att åka på sin första praktikvecka!
En skola i Malmö är min nya destination och kommer vara samma skola för hela min utbildning. Alltså dom kommande 4 åren.
Så det är nog bäst att hålla tummarna för att det är en klass som jag tycker om, eller som tycker om mig.
Jag har ju valt att inrikta mig på dom äldre barnen, alltså dom från högstadiet och gymnasiet. Det visade sig vara en ganska utsatt grupp... Att dom lärarstudenterna är en väldigt utsatt grupp.
För våra mentorer varnar oss för eleverna!
Att vi ska öva på att hålla lugnet, för att det har hänt många gånger då eleverna har provocerat lärarstudenternas tålamod och bägaren har runnit över för lärarstudenterna. Detta har resulterat i dåliga situationer vilket oftast har slutat med att lärarstudenten har blivit avstängd.

Jag är så otroligt nervös!
Jag är ju ingen person med kort stubin men jag tollererar definitivt inte vad son helst heller. Bestämd kan man kalla mig. Envis också för den delen...
Som tur är ska vi inte hålla någon lektion utan bara vara med läraren och hjälpa till vid olika uppgifter.

Håll tummarna för mig att dom inte äter mig levande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0