Hejdå 2009...

... och Hallå 2010!

Till nyår började jag så smått bli frisk och jag slapp jobba nyårsafton!
(I med jag hade jag hade fått jobba julafton.)
Därför hade jag en hel dag på mig att i lugn och ro göra mig klar inför kalset på kvällen.

Philip och jag hade inte haft så stora planer inför årets nyårsfest.
Alla vänner är spridda åt olika håll och ingen kunde enas om något att göra...
Så vi bestämde oss för att vi och ett annat par - Billy och Ariel, skulle komma till vårt lilla hem och så skulle vi beställa mat i all enkelhet och sen beundra fyrverkerierna i Hamnen.
Bara några dagar innan rinde mina föräldrar, som också skulle ha fest, och undrade om vi ville komma.
Några av deras gäster hade hoppat av i sista sekund och nu fanns det mat till ett helt kompani.
Så vi slog ihopa våra små fester och gjorde en jättelyckad fest tillsammans!
Denna kvällen var roligaste jag gjort på länge!
God mat som mamma stod för och underhållning minst sagt från hela bordet.
Jag hade ju Billy som bordsherre så där var ingen lugn stund inte...


Nyår är också en god ursäkt för att fixa till en galen sminkning!
Det är enda dagen på hela året då det är fullt tillåtet att gnistra och glänsa hur mycket man vill!
Det är bara att kasta sig i alla färgpaljetter och glitterburkar!
Så varför inte ta tillfället i akt...?

Okej, så jättegalet är det ju inte... Jag hade en supergklittrig miniklänning på mig, så jag hade ju något att väga upp med. fast detta är ju inget jag skulle kunna dra på vilken kväll som helst!

Grå/silversotning med mycket highlighters och intensivt mörkrosa läppar med ett par galna fransar.
Helt klart min grej!



Så här såg det ut med bara skuggorna - innan lösfransarna och läpparna.




Sen kom favoriter, när det kommer till lösfransar, från Make up Store på och läpparna målades.

*Trumvirvel*

Tadaaa!



 

 

Sen bar det av på kalas hos päronen!

Tackar för en underbar kväll och sällskapet var toppen!

Vilket nyår!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0