Julen 2009.

Ni får tyvärr ursäkta den långa tystanden här på bloggen.
Det har varit en en stressig jul med mycket julstök och sena kvällar med rimstuga hos päronen.
Till råga på allt som skulle fixas med har jag både jobbat nästan hela julen + ovanpå allt har jag sprungit med 28 graders feber och hostat som ett monster nätterna egenom. Ingen höjdare!
Ändå kan jag säga att detta var varit det bästa jul och nyår på läääänge!

Några dagar innan jul fick i besök utav vänner till familjen, från Skottland.
De tänkte lämna sin egen julhets och komma och mysa med oss i Sverige över jul, vilket var supertrevligt!
Det enda som blir jobbigt, iaf för mig som fortfarande har en uppdaterad engelska, är dom långa sightseeing rundorna i Ystad. Och hur man översätter alla namn och så vidare... Och innan jag fick kläm på det där med deras århundraden! Varför inte bara säga vilket jävla århundrade det är istället för det som kommer?
Jaja... Det gick ju bra till sist.

Så med anledning till att vi skulle få besök över jul ville min kära mor ha en riktig svensk jul hemma.
Detta innebär ju en hel del arbete och kräver att planera, men det blev hur bra som helst!
Fastän vi stod i säkert en timmes kö för att få riktig hemmalagad rullsylta och pressylta, för att mamma sen ska glömma den någonstans i kylen på julafton.
Fick bli en överraskning till den 25e istället, när vi ändå skulle äta resterna...!




...Och alla julklappar får man ju inte glömma!
Jag kan säga att jag är mer än nöjd!
Fick mig ju till och med 2st av det jag hade önskat mig!
Både min sambo och mina föräldrar hade tänkt samma fina tanke och råkade köpa likadana julklappar till mig. Fast det var inte svårare än att åka tillbaka 2 dagar senare och byta den ena till något tillhörande.

Har ni kunnat lista ut det än?
Jag fick ett Nintendo Wii! (Eller egentligen två...)
Så vi bytte det ena Wii:et till en balanceboard och handkontroller - vilket gör Wii:et ännu roligare!

Philip gav mig också en annan julklapp som alltid är lika uppskattad - Ett par converse!
Skon man inte kan få för många utav!
Himmel vad underbart! Det är fan kärlek i dom skorna!
(Passa på att fota dom nu medans de är vita och fina.)




Så visst har ulen varit superlyckad!
Jag önskar bara att jag hade kunnat få lov att vara frisk, så hade jag kanske kunnat njuta ännu mer av den.
Fast det kommer en jul till nästa år igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0