Kom igen katten, det svänger ju!

I söndags var vi båda helt slut, Simon o jag.
Jag hade jobbat alldeles för många timmar i sträck och så mycket att ta in nu i min nya chefspostion.
Huvudet bara snurrar...
Simon hade stått i Ystads Sporthall och hållit i Ystad Interntional, en mycket känd fäkttävling med medverkade från hela Europa. Mååånga långa timmar att titta på färktare får jag säga...

Så när Johan och Vicky ringde och frågade om jag ville stanna kvar på jobb en liten stund o dricka kaffe i solen, tog jag definitvt den chansen. Härligt att få lov att vara utomhus och njuta av solen än att stå inomhus hela dagarna. Så en kanelbulle o en kopp kafe senare ringde min käre far. Han hade två biljetter till något jippo i Ystad som jag inte hade hört talas om, som han själv inte kunde gå på och undrade om jag ville ha biljetterna.
Johan kunde inte sitta still i stolen då han ivrigt berättar att han själv och kära Angelika ska dit också.
Så klappat o klart!
Vi skulle gå på konsert och se The Baseballs på Öja slott.
(Att det var supertråkiga förband som Nisse Hellberg fick vi stå ut med dock...)

Så Simon rymde från fäktningen så fort han kunde och jag begav mig hemåt för att packa ner filten i cykelkorgen. Sen begav vi oss ut på nya äventyr.

När förbanden spelade köpte vi korv o drack cider i eftermiddagssolen och tittade på folk.
Men när huvudbandet,  som jag aldrig hört, spelade så kom både Angelika o jag på fötter!
Så fram till scenen begav vi oss för att titta närmare på dessa charmiga tyskar som uppenbarligen gör 50tals versioner av moderna hits. Superkul!
Så medans vi svängde på svansen försökte vi lista ut vilka låtar som spelades och det var minsann inte helt lätt får jag säga!
När klockan blivit alldeles för mycket, för oss redan trötta typer, begavs vi oss hem igen i mörkret på våra cyklar. Mycket trevlig kväll får jag säga!

Det är ju sånna spontangrejer som blir alldra roligast tycker jag!
Inga förväntningar utan bara tuta och köra - Allt kan ju hända!



De tre kära pojkarna i The Baseballs!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken dag det blev! Jag ska nu bege mig upp en våning till badrummet och klura ut dagens make. Sommarklänningen ska på och sen ska jag vara nån alltiallo/allsångssångerska/dans-runt-midsommarstången-sångerska/ och solist i gospelkören. Hjälp, man borde få betalt!

2010-06-25 @ 10:38:02
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0